В маркетинга няма, няма….


Може би най-яркият спомен от обучението ми по маркетнг е една мисъл, която ни каза преподавателя по маркетинг Юлия Узунова, тогава тя беше доцент, а сега вече може да е станала и професор. Мисълта е: „В маркетинга няма, няма….“. Тя беше окачила тази мисъл на стената в кабината си и непрекъснато ни я повтаряше. Тази мисъл е може би най-важното, което съм научил по време на образованието си по маркетинг в ИУ-Варна.


Искам да изразя благодарността си към доцент Юлия Узунова, тя е един от хората, които поставят началото на образованието по маркетинг в България. Тя е много нестандартен преподавател, от който съм научил много. За нея образованието не се състои в заучаването на лекции и теории (това не означава, че ги отрича), а в търсенето на нестандартни решения, несъобразяване със статуквото и неприемането „НЕ“ за отговор. Най-интересни бяха проектите, които тя поставяше, защото изискваха мисъл и научаване на много нови неща. Тя никога не даваше готови решения и винаги изискваше решението да се открие чрез усилие, труд и научаване на нещо ново. Винаги подкрепяше когато някой се опитва да открие нестандартно решение и полага усилия.

С много страст искам да споделя тази, мисъл, защото тя ме е водила винаги в моята работа като специалист по маркетинг. На пръв поглед не казва много, но като се замисли човек тя казва всичко, което трябва да направи маркетинга и което се очаква от него. Всички, фирми или хора, които са постигнали запомнящ се успех са били водени от тази мисъл и не са спирали пред нищо и са измисляли нови решения за старите маркетингови проблеми: отриване на клиенти, налагане на имиджа на марката, печелене на пазарен дял, борба с конкурентите и т.н.

Когато срещна трудности в работата си това е мисълта, която винаги ми дава сили да продължа и ме е вдъхновявала. Тя винаги ме е карала да не се отказвам и да търся нови начини за постигане на маркетинговите цели пред мен. Сега когато говорят отвсякъде за криза и намаляват средствата за маркетинг търсенето на различни и ефективни идеи е от изключителна важност. Запомнете „В маркетинга няма, няма….“.

Подлагането всичко на съмнение, търсенето нови и нестандартни решения винаги води до нови знания, лично и професионално развитие и постигане на нестандарно високи резултати. Когато имате да решавате проблем или търсите решение, което да ви отличи от останалите сетете се, че „В маркетинга няма, няма….“ и не се отказвайте, неспирайте да търсите, да научавате нови неща и със сигурност ще откриете решението, което ще ви заведе отвъд стандартните измерения за успех.

В основата на тази мисъл е, че когато искаме да постигнем определена цел няма, няма, не съществуват пречки и стени, които да ни спрът, винаги съществува решение стига да сме достатъчно отдадени и да сме наистина решени да го открием. Аз страстно вярвам, че „В маркетинга няма, няма….“. Тази мисъл най-точно изразява подхода ми към маркетнга и начина по който аз го разбирам.

Между другото тази мисъл не съм я чувал от никого друг, нито съм чел някъде за нея. В интерес на истината не знам дори кой е автора. Ако някой знае кой е казал тези вдъхновяващи думи ще съм му благоадрен ако сподели.

Снимка: Laurent Filoche

9 мнения за “В маркетинга няма, няма….

  1. Здравейте ,Стефан Русев! Поздравления за блога !!!
    Поздравления и за успехите Ви !
    Искам да споделя:
    Аз също съм впечатлена от преподавателите в ИУ-Варна.
    Подобно на Вас ,един израз на моят научен ръководител проф.Сн.Томова /тогава все още доцент/
    на моите съмнения дали да започна и дали бих се справила с…/ едно ново начало/ ,беше :
    Рени .. /секунда пауза / .. е как няма да можеш ?
    Кратка фраза,но промени тотално живота ми и отношението ми към Него. От тогава когато се появи някаква трудност ,тези думи ми звучат в главата и проблемите вече не са проблеми ,а задачи за решаване.А всяка задача има решение!
    Още веднъж поздрави от мен и пожелание за много успехи и удовлетвореност от постигнатато !!!
    Рени Господинова

  2. Привет Рени (ако може на ти),

    Добре дошла в блога и благодаря за коментара.

    „….. е как няма да можеш ?“ Ще запомня този израз. Благодаря,че го сподели.

    Интересно е какво различните хора запомнят от своите учители/преподаватели. Може би ние съзнателно сме очаквали и търсили тези съвети. Кой знае….., но е факт, че ги запомняме и те са знакови за нас. Сигурно за другите хора тези думи са минали покрай ушите им, а са запомнили други съвети.

    Ще ми е приятно да общуваме и да има и други твои коментари.

    Поздрави
    Стефан

  3. Здравейте , проф. Узунова е наистина респектираща личност :), а относно фразата „в маркетинга няма няма …“, и нас ни посрещнаха с нея на първият учебен ден през 2005г. От тогава може да се каже , че е кредо на всички маркетолози от ИУ- Варна, випуск 2009 .

  4. Здравейте Стефан,
    Като чета полемиката, за маркетинг, университетски влияния и стимули за развитие,
    споделям с вас мнението си за моите преподаватели по дисциплини като /идеята за интерпретацията/ на проф.Мирослав Дачев,/ Култура на Новото веме/ на Боян Манчев и Brand menagement – Stefan S. – прекрасни ерудирани преподаватели в НБУ.
    Идеята ми е за възможностите за осъществяване на идеите и тяхното концептуализиране, чрез семиотични подходи, които рефлектират върху развитието на бранда. Защо, кога, как харесваме?- са характеристиките по които определяме нашата личност и персоналността на бранда.
    Екстензиите в полето на маркетинга, стайлинга до брендинга изискват раширен подход и визуална комуникация като се използват модерните техники на интегрираните маркетингови комуникации IMC /маркетинг, реклама и PR/.

Вашият коментар