С какво се занимава маркетинга

l
Искам да споделя една страхотна презентация на Сет Годин – „За племената, които водим“ (не претендирам, че е най-точния превод). Тя е малко дълга, но определено си струва да се изгледа.

В презентацията ме впечатли едно много интересно определение на Сет Годин за това, което правят специалистите по маркетинг и това, с което те се занимават.

Ще цитирам неговите думи: „Това, с което се занимаваме е да се опитваме да променим всичко, опитваме се да намерим нещо от статуквото, което ни притеснява, нещо което трябва да бъде подобрено, нещо, което ни сърбят ръцете да го променим и ние го променяме, опитваме се да правим големи, постоянни и важни промени.“

След това той обяснява какво представлява самия процес на промяна и споделя идеята си „Племената и изграждането на последователи”, чрез която можем да постигнем големи, постоянни и важни промени.

В основата си идеята за племената е да гледаме на клиентите си като на последователи, които да подкрепят нашата кауза. А за да станат такива е необходимо да разказваме вдъхновяващи истории за това, което правим, това, което искаме и се стремим да променим, на хора, които се интересуват от това, което правим и да ги обединим в общност, като по този начин ги ангажираме да подкрепят и разпространят нашата идея. Така те се превръщат в наши последователи и ни помагат да променим статуквото и те самите стават част от промяната.

Сет Годин казва, че промяната и превръщането на клиентите ни в последователи на нашата идея може да стане благодарение на Интернет. Мрежата вместо да обезличи различията между хората ни даде възможност за обединение по всевъзможни тесни интереси.

Мисля, че това е достатъчно представяне на идеята. Изгледйте самата презентация и ви обещавам, че ще се вдъхновите как да правите различен и ефективен маркетинг.

Често различни организации по маркетинг публикуват нови и подобрени определения за маркетинга. В тях те се стремят с използването на много и то сложни думи да показат колко много знаят и накрая формулират дълги и неясни определения за същността и целта на тази професия. Никога не съм можел да запомня тези определения.

Според мен това, което казва Сет Годин в тази презентация е най-точното и вдъхновяващо определение за маркетинга.

Често хората ми казват не може да промениш света, не се опитвай, откажи се, ти не си първия, който се опитва …Винаги съм се стремял да променя нещата, които не одобрявам и съм се борил да променя статуквото. Заставам смело зад идеите си и страстно вярвам в тях, и че те ще доведат не само до промяна, но и до положителна промяна.

Докато бях студент съм се замислял дали това е точната професия за мен. Вече съм напълно убеден и вярвам, че маркетинга е най-подходящата и страхотна професия за мен. Защо ли? Защото ми дава възможност: да променя всичко, да намеря нещо от статуквото, което ме притеснява, нещо което трябва да бъде подобрено, нещо, което ме сърбят ръцете да го променя и го променям, опитвам се да правя големи, постоянни и важни промени.

Ето с това се занимава маркетинга с правенето на големи, постоянни и важни промени в бизнеса и живота.

Опитвам се всеки ден да прочета това определение за да се вдъхновя. При мен то действа, дано да подейства и при вас.

А какво мислите вие за това определение, маркетинга може ли да постигне големи, постоянни и важни промени в бизнеса и живота?

А също и какво мислите за идеята на Сет Годин за Племената?

Ще ми е много приятно да споделите мнението си.

Advertisements

2 thoughts on “С какво се занимава маркетинга

  1. В основата си, идеята за племената е да гледаме на клиентите – като на последователи, които подкрепят нашата кауза.
    А за да станат такива е необходимо да разказваме вдъхновяващи истории за бранда, който реализираме, това, което искаме и се стремим да осъществим или променим.
    Създаването на интерес и желание към продукта, обединява хората по интереси като ги превръща в общност, която поддържа и разпространява маркетинговата идея.

    Чрез своя избор, ние вече сме ангажирани да участваме в комуникирането и представянето на предимствата на нашата любима марка.
    Да, действително често клиентите са последователи. Харесват си нещо, и го купуват, или усещат тенденция и се стремят да я открият някъде.
    Има и неща които вече са банални, не доставят удоволствие. Тогава клиентитие /или консуматорите/ се превръщат в просюмери – заявяват, искаме нещо ново, което да изглежда различно – ето така например!

    По този начин марката се развива, визуално и качествено се обогатява и леко се видоизменя за да се постигне новата визия на съвременния дизайн.

    Вдъховяващите истории, какво по хубаво нещо от това да комуникираме ценностите и да създаваме доверие и желание – е това е амплоа на добрия PR.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s