Този луд, луд маркетинг..

Често всички ние си говорим за нетрадиционен маркетинг и как да се отличим от останалита. Ето един пример за такъв необичаен подход. Тази снимка на билборд е направена в центъра на Казанлък. Билбордът представлява видео дисплей и интересното тук е мястото, на което е разположен.

Този билборд е разположен стратегически на централна сграда в близост до общината и площада в града. Билбордовете с видео дисплей ги има вече в доста градове и те не са нещо специално за градския пейзаж. Интересното тук е самата позиция на билборда, заема мястото на прозорец или по-точно прозореца е избит и там той е поставен.

Мястото е избрано перфектно. Колите ще намялят скороста си когато преминават около общината и площада, защото от там се задават много хора, излезли на разходка и преди това изпили по едно кафета в заведенията на централната улица, която е без движение. Това означава, че много хора ще видят този билборд и рекламите, които ще се врътят по него. Повече няма какво да се иска от един билборд, като местоположение.

А дали трябва, обаче да има билборд на такова място. От една страна е собственика на апартамента, който може да реши да договори условия за отдаване на своя прозорец за билборд и агенция, която е достатъчно смела да поеме риска да се набие в очите на всички. Отдругата страна е общината, която трябва да издаде разрешителното за билборда. Ситуацията е доста заплетена и всеки може да реши според него кое е правилното решение. Преди време бях чул по радиото за фирма, която са я глобили защото служителите слагали рекламни листовки по дърветата в парка. Странно решение на общината….

Факт е, че мястото но билборда е различно и необичайно. Със сигурност рекламите, които се въртят по него са видими за всички. Собстваниците са спечелили вниманието с необичайното и дори шокиращо поведение. Харасва ми, че са имали смелостта да го направят, а всеки може да прецени дали е правилно и дали според него ще има маркетингов успех.

В България има доста аномалии, но според мен този билборд предизвиква определено човек да се замисли и да попита себе си: А, аз способен ли съм на подобни смели действия за да разпространя идеите си с риска да шокирам околните и те да ми се подиграват.

Какво мислите за този интересен билборд?
Виждали ли сте подобни странни маркетингови решения?
Ще се радвам да споделите.

3 мнения за “Този луд, луд маркетинг..

  1. Здравей Стефан!

    Познаваме се задочно от постовете в маркетинг буркана на Поли.

    Все нямах време да намина и през твоето уеб кътче, но ето, че успях.. и не съжалявам.

    Рекламата ме разби.. трябва по-често да се показват подобни неа, които да вдъхновяват младите специалисти 🙂

  2. Привет,

    Приятно ми е да ви посрещна с добре дошли 🙂

    Понякога дори обикновенната разходка или командировка е вдъхновяваща. Както се казва в един български филм: Светът Е Голям И Вдъхновеншието Дебне От Всякъде, оригиналното заглавие е (Светът Е Голям И Спасение Дебне От Всякъде) 🙂

  3. Филма е страхотен!

    Лично аз отдавна не бях гледал българска продукция, която да е на такова високо ниво. Въпреки, че някои хора казват, че не е само български и затова не трябва да се радваме за мен основния принос е български и тъй като в много от случаите ние просто играем поддържаща роля в други продукции сега е момента да се зарадваме като на българско постижение.

    Интересно е дали от маркетингова гледна точка филма беше добре промоциран и позициониран тук в България. Имаше доста шум, но дали беше успешно канализиран или си остана просто шум..

    Както и да е … това е в страни от темата 😉

Вашият коментар