Агент Z-ROCK! Страхотна, различна и безплатна реклама

Има много истории за различен и интересен начин как да се популяризира определена фирма, продукт/услуга или идея. Често си казваме да, идеята е страхотна, но у нас това трудно би се получило или си намираме други оправдания и продължаваме да правим стандартен маркетинг без да успяваме да се отличим. Искам днес да споделя с вас една идея за различна реклама тук в България.

Предполагам сте чували за радио Z-ROCK. Това е рок радиото на България :). Ако сте фенове на „жицата“ 🙂 със сигурност това е едно от предпочитаните ви радиа. Отскоро в ефира на радиото тече кампанията (от 1.02.2010. до 12.03.2010.) на Агент Z-ROCK. Ако не сте запознати ето малко инфо. Това е съвместна рекламна кампания на радио Z-ROCK и Chevrolet Cruzе. Всеки делничен ден Агент Z-ROCK (Гергана Ботева) щурмува офиси в различните градове, проверява дали тайно слушате чалгарийка или куфеете на „жицата“ като раздава готини награди. За да участвате е необходимо да се регистрирате на този линк. Трябва да посочите име, телефон, град, фирма и е-mail. Всяка седмица има график, кои градове ще се посетят и съответно да се запишете за деня, в който Агент Z-ROCK ще е във вшия град.

До тук нищо особено ще си кажете, нали….:) Изчакайте още малко :). Аз съм фен на метъла от малък, слушам Z-ROCK и реших да регистрирам офиса, в който работя. За да съм честен ще кажа, че желанието ми да се регистрирам беше от любопитство и защото се кефя на Z-ROCK. Започнах да следя неволно действията на Агент Z-ROCK и тогава ми направи впечатление, че всеки ден агента се включва в ефир и разказва къде е в момента, в кой град, с кого се е запознал, задава въпроси на своите домакини, те се представят, пита ги какво работят, фирмата с какво се занимава и други подобни. Тогава ми мина през ума, че едно такова участие е интересна възможност за реклама и популярност в ефира на едно от най-известните радиа в България и то безплатна. Регистрирах се 4 или 5 за да съм сигурен, че ще ни посетят :).

И така във вторник в ранния слетобяд (08.03.2003) Агент Z-ROCK ми се обади, че ще ни дойдат на гости и да ги очакваме. Малко след това Гергана Ботева връхлетя като хала в офиса ни :). Агента се оказа много позитивна и енергична дама, която заразява със своето веселие и поне за малко може да разведри всяка офис обстновка.

Предположението ми се потвърди. Получи се страхотна, различна и безплатна реклама за нас. Как стана това. Първо си направихме снимки с Агент Z-ROCK – Гергана Ботева. В страницата за записване има албум със снимки на всички офиси, които са посетени. На тях са агента и домакините, на които гостува, като отдолу е написано къде се намират, коя е фирмата и дата. След това беше нашето представяне на запис, който по-късно същия ден излъчиха в ефира на радиото. Предостави ни се възможност да кажем как се казва фирмата и с какво се занимава. Предполагам Гергана Ботева проява интерес към всеки домакин за повече информация за дейността на фирмата за да се получи разговор и така получихме около 1 минута рекламно време да кажем какво правим и да разпространим идеята си. Освен това получихме и страхотни награди :).

Мисля, че това е добър пример за различна реклама и се доказва, че не е задължително винаги да се плаща за да сме близо до микрофона и светлината на медиите. Не твърдя, че това споменаване в ефира на Z-ROCK ще изведе определена фирма на Ню Йоркската борса, но си е различна, интересна и безплатна реклама. Лично аз, ако трябва да избирам един от двата варианта за присъствие в ефир: рекламен клип или присъствие посредством Агенг Z-ROCK ще предпочета втория варинта. Първо, защото ангажираността на слушателите е по-висока, те следят къде е бил днес агента и кои са били домакините му и второ, защото е различна и излизаща извън стандартните реклами. В крайна сметка всички се опитваме да се отличим от останалите, нали :).

Имам идея дори да помоля (не знам дали ще е се съгласят) хората от екипа на Z-ROCK ако може да ми датът записа на клипа от гостуването на агента. Ако се съгласят, чрез фирмения блог ще го разпространя и за него ще разберат още повече хора. Ако това се получи, ще мога да кажа че Z-ROCK е повече от страхотна, различна и безплатна реклама.

Този пример е доказателство, че трябва да сме нащрек и непрекъснато да търсим различни възможности да маркетираме и да разпространим своите идеи. Като се казва в един известен сериал: „Истинатата е някъде там“ и чака да я забележим :). Ще завърша с един цитата на Максим Бехар от неговата книга „111 правила във Facebook“: „Успелите правят неща, които другите не смеят“.

Ще ми интересно да чуя вашите мнения за тази идея.

2 мнения за “Агент Z-ROCK! Страхотна, различна и безплатна реклама

  1. И мене ме посети набързо на 16.02., но не ми гостува на работното място, понеже хукваха за Стара Загора. Поне се снимахме отпред, под табелата. 🙂

  2. И ние се снимахме с Гергана Ботева, но беше последния ден от кампанията и не качиха снимките в сайта. Обадих се в офиса на Z-ROCK, те ми обещаха да ми ги пратят заедно със запис на разговора ни в ефира, но не си изпълниха обещанието.

    Поне подаръците бяха готини 🙂

Вашият коментар