Конкурсите – интересна възможност за маркетинг


В дните на криза когато се затягат всички колани и се ограничават маркетинг инвестициите конкурсите са интересна възможност, която може да се използва. Мисля, че вече почти всеки бранш има своите конкурси. Разходите за участие в едн конкурс не са големи, но все пак зависят от самия бранш. Често дори инвестицията е свързана само с времето и усилията на екипа на фирмата. Когато работата спада мисля, че би било полезно ако се насочат част от усилията за да се подготви участие в един конкурс.

Какво можем да спечелим от едно участие и каква е връзката с марекетинга? На конкурсите фирмите представят различни свои идеи, разработки, нововъведения, нови открития или различни прототипи като целта е да се насърчи новаторското мислене в дадения бранш. Конкурсите имат състезателен характер и се награждават победителите, по този начин фиримте се мотивират да участват.

На конкурсите се събира „каймака“ на всеки бранш и всеки иска да блесне и да покаже до къде е стигнал. Имено поради тази причина медиите очакват с интерес тези събиитя, защото ще получат интересни истории, забележителни фирми и идеи, за които да пишат. А какво по хубаво от това една фирма да е обект на медииен интерес и да пишат за нея. По този начин фирмата посредством медиите ще може да разпространи своите идеи, естествено те трябва да са забележителни. Важно е фирмите да са подготвени за интереса на медиите и да ги улеснят с допълнителна информация, материали, мостри, снимки, възможност за интервюта и т.н. за да могат медиите лесно и бързо да напишат своята история. Смятам, че ако фирмата е отворена и достъпна за медиите и тя сама търси контакта, хората от четвъртата власт ще отговорят със същото внимание. Все пак тяхната цел е да доставят интересни истории за своите читатели и ако една фирмата ги улеснява в писането на истории, естествено е те да търсят тази компания.

Медиите са едната страна на конкурсите. Другата, е че самите потребители ги очакват и следят също с голям интерес. Още по-мотивиращо за участниците, е че тези потребители са истинските ценители на нашите продукти/услуги. Това са хора, които имат същата страст към нашите продукти/услуги, които търсят информация за тях, искат да научат за тях и са отворени към нашите идеи. Това според мен са хората, за които говори Сет Годин (Как да разпространим своите идеи), които притежават „отаку“ и те биха платили доста пари за нашите продукти/услуги. Тези потребители са най-доходоносни за дадения бранш и точно те би трябвало да са целевите ни клиенти.

Не знам дали сте се замисляли за конкурсите като маркетингово средство, но аз си мисля, че е добре маркетолозите да помислят в тази насока, именно сега, когато е криза. Разходите не са големи, а ползата е голяма: медиите ще ни забележат и ще пишат за нас (и то без да плащаме), а потребителите ще ни видят в най-добра ни светлина. Не е за подценяване и възможнотта за контакти от участие в един такъв форум. Не се знае никога откъде ще излезе заека….

Ясно е, че не може всички да спечелят, но поне ще съберем материал за доста пубилкаци във фирмения блог или сектора с новини. Ще се сравним с водещите в бранша и ще видим до къде сме стигнали, което също е добре.

Като се има предвид, че разходите за участие в конкурсите не са големи си струва човек да се замисли, нали..

Какво мислите за конкурсите? Можем ли да разпространим идеите си и да спечелим клиенти от тях?

Вашият коментар