Интернет маркетинг на услуги за интериорен дизайн

Това е моето първо интервю през живота ми и много се радвам, че то e е в най-готиния блог по маркетинг: marketingburkan.com.

Много благодарности на Поли Козарева, за възможността за да се включа в Буркана:). За мен твоя блог е страхотен и от твоите публикации съм научил много.

Нашият нов гост в Маркетинг Буркан е Стефан Русев – маркетинг мениджър на студио за интериорен дизайн във Варна. С него разговаряме за предизвикателството да маркетираш услуги в Интернет. Вижте добрите практики, прилагани от студио INDESIGN:
1. Стефане, ти се занимаваш с маркетинг на услуги за интериорен дизайн. Какво според теб е особеното на маркетинга на услуги и какви са предизвикателствата лично за теб да маркетираш интериорен дизайн?

Да, отговарям за маркетинга в студио за интериорен дизайн INDESIGN. Мисля, че особеното при маркетинг на една услуга, е че клиента няма как физически да я види и пипне, и така да се убеди в нейните предимства. Това води до по-голяма предпазливост сред клиентите, което налага да се потрудим повече за да спечелим тяхното доверие. В тези случаи хората търсят подробна информация за услугата, нейната полза, как тя функционира, кои са хората, които я осигуряват, тяхната компетентност, гаранции, достъпност, изпълнени проекти и т.н.

Според мен правилният маркетинг на услуга е фирмата да предложи лесно откриваема и достъпна информация за същността на услугата и нейните предимста. Какво представлява една услуга: организация от хора, които разполагат с необходимите знания и умения да извършват определени дейности за определни хора вместо тях, като стойността на резултата трябва да е по-висок отколкото ако човек сам извърши тези дейности. Целта се свежда да убедим клиентите, че разполагаме с нужните знания и можем да извършим за тях тази услуга.

Тази идея е в основата на маркетинговата ни стратегия. Основното предизвикателство, пред което се изправихме, е че хората не са запознати със същността, ползата и резултата от услугата интериорен дизайн, колкото и странно да звучи. Открихме, че има недостиг на информация за интериорния дизайн и в това видяхме възможност да достигнем до нашите клиенти, да спечелим доверието им и да се откроим сред конкурентите. Насочихме се в писането и популяризирането на статии за същността и функционирането на услугата и каква е ползата от нея за хората.
2. Има ли силна конкуренция в тази ниша у нас и как се справяте с нея? Как виждаш вашите конкурентни предимства?

Професията интериорен дизайн е сравнително нова за България, поради което всяка фирма има различно ноу-хау за него. Като всяко начало е нужно време за да се изчисти разбирането за услугата. Това е така, защото в резултат на бума на недвижимите имоти все повече фирми започнаха да предлагат интериорни решения. Проблемът, е че повечето фирми не са подготвени и не са наясно със сложноста на услугата интериорнен дизайн, поради което предлагат некачествена и много повърхностна услуга. А това води до недоверие към целия бранш. В този бизнес няма браншова организация, която да контролира качеството на услугата и всичко зависи от отговорността, професионализма и желанието да се свърши качествено работата.

В тази ситуация ние виждаме възможност отново да се откроим сред останалите на пазара. Конкурентните ни предимства са сериозните технически познания, които са необходими за да се проектира едно пространство, личното отношение към всеки клиент и проект, и стилът ни на проектиране, който е различен и от никого не копираме. С всеки проект, който проектираме, ние се обвързваме освен професионално, но и емоционално с клиента и неговия проект. Стремим се да изградим близки и приятелски отношения, основавайки се на взаимно доверие, за да бъдем в помощ на своите клиенти и те да получат страхотен и уникален интериор.

Въпреки трудностите за този бизнес в България има добри дизайнери, които се развиват и постигат добри резултати.
3. Ти си не само привърженик на интернет маркетирането, но и много активно го използваш в професионалното си ежедневие. Имате един чудесен информативен сайт с добър дизайн, при задаване на „интериорен дизайн“ в Google излизате на първо място, използваш активно социални мрежи за да маркетираш фирмата и услугите й. Как виждаш ролята на интернет маркетинга във вашия бизнес и носят ли тези усилия и инвестиции нужните резултати според теб?

Благодаря за добрата оценката за сайта. Стратегията ни е да бъдем лесно откриваеми и да предлагаме полезна информация, чрез която да покажем своята експертност в областта. Интернет е най-достъпното и лесно средство за откриване на информация и затова се насочихме към маркетинг в мрежата. Нета става все по интерактивно място, където хората търсят, споделят информация и комуникират помежду си и ние искаме да бъдем там.

Стремим се да се възползваме от всички възможности, които предлага интернет маркетирането: SEO (отриваемост по ключовите думи и фрази за нас), е-mail маркетинг, писане на статии за оn-line медии, присъствие в социални мрежи, форуми, блогове и др. Стремим се да бъдем близо до хората посредством социалните мрежи и да отговаряме на техните въпроси. В резултат, на което при търсене в Google на „интериорен дизайн”, „интериорен дизайн Варна”, „интериорно проектиране Варна” и „интериорно проектиране” сме на първо място.

Нашите клиенти са собственици или част от ръководството на фирми. А точно те отговарят за управлението на тези организации и те също използват интернет за маркетинг и са наясно с възможностите, които предлага мрежата. Това са ангажирани хора, за които времето е от изключително значение и те търсят информация за всякакви продукти и услуги в интернет. Това доказва ролята на интернет маркетинга за нашия бизнес. Относно ефективността: от началото на годината 60% от клиентите ни са от интернет, а 40% от препоръки на стари клиенти.
4. От публикацията ти в Нова Визия и твоите коментари в бизнес-ориентираните блогове разбираме за плановете на фирмата ви да пусне скоро корпоративен блог. Кога се очаква да стане това и можеш ли да споделиш с нас нещо повече за този маркетингов проект?

Идеята ни за корпоративен блог е от доста отдавна, но до сега все още обмислях как да изглежда, каква информация да има и каква точно да е целта му. Вече мога да кажа, че идеята е избистрена и работим по създаването на блога. Исках да го стартираме през месец август, когато празнуваме една година от основаването на нашето студио за интериорен дизайн, но за съжаление няма да успеем. Мисля, че ще сме готови през септември.

В момента имаме сектор в сайта с полезни съвети относно услугата интериорен дизайн и смятам, че развитието му като фирмен блог е естествено продължение на желанието ни да засилим присъствието си в интернет и чрез публикуване на неформална информация да изградим лични отношения с клиентите си.

Ще продължим да публикуваме полезни съвети за услугата, но ще има и информация от „кухнята” какво ни харесва, от какво се интересуваме, какви каузи поддържаме, за какво ни пука, какво искаме да променим, като ще се стремим да създадем приятно преживяване на клиентите ни с нашата фирма и марка, за да предизвикаме силна емоционална обвързаност с нея.

Аз лично съм много ентусиазиран от този маркетингов порект и ще заложа на експериментирането.
5. Благодаря ти за активното присъствие като читател и коментиращ в Маркетинг Буркан! Как оценяваш мястото на бизнес-ориентираните блогове в българския бизнес и какво лично на теб ти дават те? Имаш ли препоръки към начина на водене на тези блогове и към темите, разглеждани в тях?

О, аз благодаря за възможността да съм читател на Маркетинг Буркан. Прави ми впечатление, че броя на бизнес-ориентираните блогове расте, което според мен е много положително. Това според мен отразява нарастналото желание на хората в България да се обучават и развиват, да стават по-добри професионалисти и да постигнат своите мечти.

Аз съм научил много неща от тези блогове и конкретно от Маркетинг Буркан. Лично на мен те ми дават възможност да обсъждам, споделям и изследвам това, което знам относно своята професия и да коригирам нещата, в които греша. Много положително е човек да контактува с хора със сериозен опит и познания, каквито са авторите на тези блогове. Създават се ползотворни контакти и нови бизнес възможности.

Според мен би било добре да се канят известни личности, които са успели в бизнеса и те да споделят своя опит. Според мен ще е много мотивиращо ако споделят маркетинтовия си опит хората, които са успели в тази професия. Приветствам възможността да участват като гости и хора като мен, които имат желание да се развиват в тази професия.

Хубавото на тези блогове, е че има приятелска атмосфера и могат да се изследват различни идеи. Аз имам най- голям интерес към темите свързани с маркетинг и личностното развитие, които според мен са в основата на успеха в живота и бизнеса.

Благодаря за възможността да съм гост в готиния Маркетинг Буркан.

Това е Стефан – пълен с енергия и много положителен, както в професията, така и в живота! Очакваме с нетърпение новината за фирмения блог и разбира се – следващата му публикация тук!

Вашият коментар