Историята на Burma Shave или как е измислен билборда

Една вдъхновяваща история как една малка компания открива свободна от други реклами медия.

В свременният свят всички медии са претрупани с реклами. Колкото по-известни са медиите толкова по-наситени са с реклами. А колкото повече реклами има в една медия толкова е по-трудно да се отличим и съответно нашите потребители да ни забележат. Информацията за нови непреситени медии бързо се разпространява и дори вече новия хит на маркетинга – социалните мрежи е масово използван от малки и големи фирми. Ето защо трябва непрекъснато да търсим начини как да разпространим своите идеи чрез медии или други носители, които не са пренаситени с други реклами за да може хората, които искаме да ни чуят.

Искам да ви разкажа история за една малка фирма, която е открила точно такава свободна медия, която в днешни дни вече е изключително популярна.

Фирмата се казва Burma Shave и продава крем за бръснене. Действието се развива през 1925 г. в Америка. Собствениците семейство Одел опитали традиционна реклам чрез радио и печатна реклама, но не постигнали сериозен успех. Били принудени да помислят за нетрадиционни методи, с които да рекламират своя продукт. Търсели свободна медия чрез която да разпространят своите послания. След дълги преговори най-накрая младият Алън Одел получил разрешение от баща си да реализира своята идея.

Идеята му била да сложи последователни знаци по магистралите на Средния запад и чрез тях да разкрива рекламата. Инвестицията им струвала 200 долара. Рекламата представлявала няколко последователни знака, всеки с малко на борй думи с бели букви на червен фон, които са били лесни за четене от колата. Чрез опита си семейство Одел разбрали, че хумора и римите привличали най-силно вниманието на пътуващите. Ето един премер зя тяхна реклама. :

„Жулиета каза
На Ромео
Ако не се
Обръснеш ти
Вкъщи си иди
Burma Shave“

Постепенно тези рекламни табели по магистралите станали популярни и медиите – радио и пресата започнали да говорят и пишат за техните кампании от поредица от знаци (с един куршум два заека.). Освен че рекламирали своя пордукт Burma Shave забавлявали хората и така станали интересни на медиите, които обичали да пишат за техните кампании. Някои дори били много любопитни. В една от тях обещали безплатно пътуване до Марс за всеки, който изпрати 900 опаковки от Burma Shave. Гневен шев на магазин решил да ги изобличи в лъжа и събрал необходимата бройка. Изпратил ги и получил безплатно пътуване до гр. Марс в Германия :).

В основата на техния успех са две неща: по това време не са съществували съвременните билбордове и колите не са били толкова бързи като днешните. Но най-важното, е че са успяли да открият свободна от други реклами медия и така са привлекли вниманието на пътниците по магистралите, защото не са се конкурирали с никого за него. Освен това са имали дързоста да бъдат различни и провокативни.

Чрез своята идея Burma Shave поставят началото на съвременните билбордове по магистрали и извънградски пътищ и за винаги остават в историята.

Това е една от любимите ми истории, разказани от Марк Хюз (Бъз Маркетинг), която винаги ме вдъхновява. Тя е доказателство, че ако традиционните медии не работят за вас или нямате възможности да ги ползвате не се отчайвайте, а открийте други свободни и непреситени от реклами медии. Така със сигурност ще спечелите вниманието на потенциалните си клиенти и ще похарчите най-ефективно парите си.

Advertisements

4 thoughts on “Историята на Burma Shave или как е измислен билборда

  1. Историята е добра, но се чудя колко бързо са реагирали другите фирми и за какъв период от време са отрупали пътищата с реклами, така че да намалят ефекта на билборда.

    1. Това е интересен въпрос.

      Може повечето да има са се смяли, че се правят на маймуни като пишат по табели и се парвят на умни с тъпи рими…

      Със сигурност е имало и далновидни хора, още повече, че кампаниите са били отразявани по медиите и са придобили известност.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s