Как да популяризираме марката си и в същото време да спечелим пари от това?

Струва ли ви се невъзможно да си правим реклама и клиентите ни сами да си плащат за нея?

Няма невъзможно неща!

От известно време забелязвам много хора да носят тениски, шапки, суитчъри, якета, анцузи, спортни чанти, различни стикери и т.н. с марката Монстър Енерджи (Monster Energy Drink®). Предполагам маркта ви е позната- това е енергийна напитка. Те имат интересна маркетинг стратегия, която е свързана основно със спонсориране на различни автомобилни спортове – Световен рали шампионат, Desert, Rally, Drifting, NASCAR Truck, мотоциклетизъм – MX1, MX2, MX3, Supercross, Motocross, Freestyle Motocross, MotoGP, World Superbike, Drag Racing, Stunt Riding, Super Bike, BMX, Mountain Biking, Skateboarding, Surfing, Wakeboarding, PWC, Snowboarding, Skiing, Snowmobile. Насочили са се все към екстремни спортове.

Екстремна е и идеята им да продават дрехи със своята марка и феновете им да ги купуват. Не е нещо ново, ще кажете Nike, Adidas, Puma и останалите спортни марки го правят, но те основно продават спортни дрехи и артикули, и за тях това е нещо нормално. А Monster Energy продават енергийни напитки и затова идеята да популяризират марката си по този начин е екстремна.

Какво са направили? Като начало са инвестирали в графичен дизайн и са разработили много яки тениски, шапки, суитчъри, якета, анцузи, спортни чанти, различни стикери с логото на своята марка Monster Energy. След което тези ариткули са пуснати в продажба в магазините (аз лично съм виждал такива магазини). Доказателство, че се продават са хората, които се разхождат с тях по улиците. Ето как може да популяризираме марката си и клиентите ни сами да плащат тази реклама.

Всеки човек купил артикул (тениска, шапка, суитчъра и т.н.) си е подвижен и говорещ билборд. Дори може да се каже, че това са онзи тип клиенти – евангелисти, за които всички специалисти по маркетинг мечтаем, които толкова много ни се кефят, че сами популяризират нашата марка. По този начин навлизаме в личния живот на потребителите си и ставаме част от него. А това е много по-ефективно от всякакви реклами по медиите. Всеки ден ние сме част от тяхното ежедневие и постоянно им напомняме за нас.

Допълнително тази идея може да се развие като питаме клиентите се върху какви артикули искат да сложим нашата марка, дори може да им дадем възможност сами да измислят дизайн, например на фланелка или бански (според сезона) и да има тяхното име или подпис. Това може да е кампания според сезона – лято и зима с Monster Energy.

Да, Monster Energy са голяма международна компания и някой ще каже, че за българска компания това е невъзможно. Помислете пак, не се отказвайте толкова бързо. Помислете от какво се интересуват вашите клиенти, какво харесват, как прекарват свободно си време, къде и как ползват вашите продукти, научете повече за ежедневието на потребителите си. Така ще откриете как да станете част от живота на клиентите си.

В примерът с Monster Energy основните им потребители са хора, които водят екстремен, динамичен и на висока скорост живот. Те им осигуряват енергия за да продължат да следват своята страст и да живеят на бързи обороти. Този информация е основа при разработването на подобни артикули. Ето пример – освен дрехи много популярни са и стикерите за автомобили и мотори предназначени за феновете на бързите скорости.

Според мен дори по-голям успех би имала малка компания, която е специализирана в определена ниша и осигурява различно преживяване на своите потребители. Обикновенно тези компании постепенно с времето изграждат малка, но силна общност от фенове около себе си. А знаем, че всяка мода тръгва от подобни малки на брой, но силни като индиивдуалности групи. Трябва само да дадем на нашите фенове възможност да изразят себе си и да ги подкрепяме…

Между другото във форумите има доста словестни престрелки за качеството на енергийната напитка и дали ще станеш cool ако носиш тениска с логото на Monster Energy…….;). Типичното противоречие за всяка голяма марка.

Advertisements

4 thoughts on “Как да популяризираме марката си и в същото време да спечелим пари от това?

  1. Наистина добра идея за реклама с минимален разход! Оскъдни бански костюми с логото на фирмата, в които добре изглеждащи дами, да се разхождат по плажа….мисля че няма да останем незабелязани! 🙂

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s