K2Web. Още хубави хора на същото място.

Ето каво се случи на втория ден от K2Web.

Първи бяха Любомир Аламанов и Бисер Вълов, които говориха за кризисен ПР и управление на репутацията в интернет. С Бисер се познавам (слушал съм го и друг път като лектор и е страхотен), а сега имах възможността да се запозная и с Любомир. Дори веднага намерихме обща страст – и двамата сме фенове на Левски.

Тяхната презентация беше разделена на две. Любомир говори как да се справим с кризата, а Бисер – как да управляваме репутацията си в интернет.

За кризата, но не финансовата :). Кризата е сериозна заплаха за нашата компания, която може да доведе до значителни загуби. Темата за кризите в бизнеса не е много популярна и няма много информация по темата. Знаем, че те се случват, но не искаме да говорм и да мислим за тях, като се надяваме да ни подминат. Точно затова презентацията на Любомир беше много важна, полезна и поучителна.

Кризите са част от бизнеса и живота, и трябва да осъзнаем и приемем, че те се случват. Рано или късно всеки преминава през кризи в бизнеса. Важно е да сме подготвени, защото: Предаврителната Подготовка Предотвратява Появата на Провал!

Всяка криза има 3 общи неща:
– развива се бързо
– трудно се установява източника
– истината не може да се скрие

Ето и съветите какво да правим при криза:

1. При криза най-важни са първите 150 мин.
2. 1 мин. нищо не правете. Опитайте да се успокоите и да съберете мислите си.
3. Осъзнайте, че имате криза. Започнете да анализирате наличната информация, определете участниците в кризата, консултирайте се с юрист.
4. Определете един говорите за да контролирате ситуацията
5. Не губете кураж. Не обвинявайте, не лъжете и бъдете позитивни. Живота ще продължи и след кризата.
6. Не се карайте и покажете, че сте нормални, готини и хубави хора. Не позволявайте сами да влезете в рамката на злите и лошите, в която искат да ви затворят медиите и обвинителите.
7. Следете всичи канали. Поддържайте добри отношения с лидерите на мнения. Не подценявайте блогърите. В интернет всеки човек е медия.
8. Пускайте често нова информация, но не прекалявайте за да не изпуснете нещо, което не трябва.
9. Обявете край на кризата, но когато можете да я овладеете и сте способни да разрешите появилите се проблеми.
10. След кризисен анализ. Анализирйте действията си, поучете се от тях и създайте препорки за дейсвия на кризисния щаб при бъдещи кризи.
11. Обученията с кризисни ситуации са много полезни за да може екипа да претръпне от психологична гледна точка и да се фокусира върху проблема и да мисли как да го реши.
В крайна сметка дори и от кризата може да излезем сухи, както се казва. Аз вярвам, че има два вида компании. Таки, които ще решат появииля се проблем и такива, които няма да оправят проблема. Всяка криза е възможност да докажете от кои компании сте. Това е важно, защото клиентите не търсят перфектната фирма (като всяко перфектно нещо и тя не съществува), а търсят на кого да се доверят. Помогнете им в избора ;).

Бисер обърна сериозно внимание на положителните и отрицателните коментари.

Ето какво каза за негативните коментари:

– Мислете за негативните коментари, като че са от най-добрия ви приятел, който ви цени и иска да ви помогне. Вслушайте се в коментарите, помислете и открийте причините за тях.

– Мини кризите видят до големи кризи. Затова бъдете дълновидни и не позволявйте те да се разрастнат.
– Познавайте лидерите на мнения и вашите топ фенове, също и топ хейтърите ви, ако има такива.
– Не трийте коментари, освен ако нямает монго сериозно основание.
– Не губете чувството си за хумор. То винати помага в социалните мрежи.
– Не се страхувайте да се изивните. Това винаги помага.
– Бъдете справедливи относно исканията на клиенитте си.
– Ако до третия отговор на един и същ човек не може да изясните ситуацrята изнесете комуникацията извън FB. Явно проблема е по-сериозен и ситуацията заплашва да се разрастне и да стане видима за много хора.

За положителните коментари:

Не отговаряйте с благодаря когато ви хвалят. положителните коментари са страхотна възможност да започнем дискусия. Човекът, който е коментирал явно има желание за контакт с нас и ние трябва да се възползваме от шанса си. Трябва да потърсим емоционален контакт и да започнем разговор. Когато започнем дискусия тя става по-видима, присъединяват се и други хора, те също започват да коментират и така положителните отзиви стават видими за много повече хора.

Това си е страхотна идея за маркетинг на коментарите. Да обобщя с две думи: опитайте се да туширате колкото се може по-бързо отрицателните коментари и се стремете положителниет коментари да ги превърнете в дискусия с колкото се може повече души. Аз лично съм пробвал тази идея и тя работи, винаги.

Отделих малко повече време на тази тема, защото няма много информация за нея, тя е важна и много специфична. В крайна сметка ако знаем как да реагираме и сме подготвени дори и от кризите може да извлечем много позитиви за нас.

Иво Иилев за дигиталното днес и как ерата на вниманието кара хората да мразят секса.

Иво започна своята лекиця с мотото на FB – мислете грешно. Маркетинга в социалните мрежи е бизнес на отношенията. Затова бъдете различни и атрактивни. Питайте вашите фенове какво не харесват във вас и след което го поправете.

В социалните мрежи лесно се печели внимание, но и лесно се губи.Секс и омразата привличат най-голямо внимание. Логично е да предположим, че израза – Мразя секса е перфектният магнит за внимание. Пробвайте сами… :).

Успехът в соц. мрежите е когато задържим вниманието на хората. Внимаинето можем да го привлечем и след това да го задържим само с атрактивно съдаржание. Атрактивното съдържание е: търсено, полезно, емоционално обвързано и лесно за споделяне. В социалните мрежи съдържанието е цар, но потребителите слагат царската корона. Най-доброто съдържание е: снимка, текст и линк!!!!

Иво обясни различните инструменти на FB, които можем да сложим в сайта или блога си за да улесним хората от социалните мрежи да взаимодействат по-лесно с нас. Най-използвани и ефективни са бутоните: Харесвам, Коментирам и Сподели. Полезен е също и бутона: Recommendations box – препоръчва подобни по съдържание стати в сйта/блога.

Рецептата за успех в мрежите е да успеем да отговорим на въпроса: Какво бих направил ако не се страхувам? и след кето да го реализираме. Не се страхувайте от грешките…., учете се от тях.

„Яко е да видиш на живо Явор Колев”

Явор Колев, предполагам знаете, че е човека който отговаря за компютърните престъпления у нас. Той предизвика доста интерес. Каза интересни неща за кибер престъпленията в България и в света. Държа се много позитивно и остави впечатление на отворен човек. Както сам каза: „Дано все след обед да се виждаме, а не рано сутрин да нахълтваме в дома ви”. Хубаво е че се опитват да разговарят с училищата и имат програми за образоване на децата. Сподели, че много от престъпленията се извършват от млади хора до 20 г, които приемат тези неща като на игра за доказване на сила. Това е сериозен проблем. Както казваше един известен герой: „Смокини и черници борбата с престъпността продължава”. Така и Явор Колев каза, че тези перстъпления нямат край и борбата е безкрайна. Дано поне младите, които сгрешат получат и втори шанс, а не да ги анатемосат като ПРЕСТЪПНИЦИ за винаги. Защото техните умения могат и трябва да се използват за добри каузи.

Евгени Йорданов говори за опасностите, които се крият в социалните мрежи. Много са и постоянно се появяват нови и нови капани. Внимавайте какво споделяте за себе си. Прекалено личните даннии не ги пубилкувайте, мислете с главите си и знайте, че съществуват хора, на които основна им цел е да ви измамят. Притиснителното е че много хора се подлъгват. Застраховани няма. Затова, нека внимаваме какво правим в социалките.

Борил Богоев. Магическата енергия на маркетинга – ангажираност

За втори път слушам на живо Борил и за втори път съм впечатлен от оригиналноста на неговата презентация и страхотния му замисъл да представи основната си идея чрез разказване на много интересна и вдъхновяваща история. Много яко и голямо браво от мен Борил.

Историята, която ни разказа и която обясни неговата идея беше за философския камък (аз също имам статия с аналогия свързана с алхимиците). Знаете, че в миналото хората са го търсили с идеята, че ще могат да превръщат всичко в злато. Според химията, теоретично е възможно да превърнеш оловото в злато, но е необходимо много голямо количество енергия, която да промени броя на протоните ли беше или електроните в атома на оловото. В резултат на тази логика това, което би превърнало нещо от незлато в злато не е камък, ако ще и философски, а е енергия.

Подобна е и целта на маркетинга – да превърне тълпата от незаинтресовани хора (оловото) в наши клиенти (златото). Ако приемем, че и тук ще ни трябва енергия, а не философски камък, то маркетинг енергията, която ще ни е необходима е АНГАЖИРАНОСТ. Трябва да предизвикаме ангажираност, защото разликата между потенциалния клиент и реалиня клиент, е че втория е ангажиран с нашите продукти/услуги.

Доста маркетинг енергия ни е необходима за да превърнем незаинтересования човек в наш клиент. Борил ни показа един КЕРО-МЕТЪР, който отчита нивата на ангажираност на нашите потенциални клиенти. Изглежда като скоростомер, но със седем графи. Ето отделните показатели на керо-метъра, които ни показват какъв е резултата от прилаганата от нас маркетинг енергия и докъде сме стигнали:

1. Ниво 1 Читател. Забелазал ни е и е прочел наши статии.
2. Ниво 2 Фен. Харесва ни, следи ни, но не предприема нищо повече.
3. Ниво 3 Активен фен. Освен, че ни харесва, той споделя, коментира и ни популяризира.
4. Ниво 4 Регистриран. Доверявани се и е споделил лични данни.
5. Ниво 5 Надъхан. Иска и мечтае да е наш клиент.
6. Ниво 6 Клиент. Купил си е от нас продукт или услуга.
7. Ниво 7 Мисионер. Освен, че пазарува от нас, той активно ни рекламира пред своите приятели и познати.

Добре е всеки, който се занивама с маркетинг да има един керо-метър на стената си и да го следи непрекъснато, за да знае как се справя.

Двете основни оръжия за увеличаване на ангажираността са:

1. Копирайт. Ако има още неразбрали или не чули, да слушат. СЪДЪРЖАНИЕТО ПРООООООООООООДАВА!
2. Е-mail. Чрез него лесно можем да преведем хората през 7-те нива на керо-метъра. Ето как да използваме е-mail: може да пращаме бюлетини, истории, съвети, анкети, изненади, инициативи, е-mail курсове, съобщения за реални постижения или действия.

Има едно условие – хората да дадът съгласието да им изпращаме съобщения по пощата. Тези хора можем да ги открием чрез блог и/или социалните мрежи. Другия вариант е да ползваме списъци от контакти на потенциалнозаинтересовани. Но е добре да проверим в kzp.bg – за фирми, които са се регистрирали, че не искат да получават непоискани търговски съобщения. Списъкът се обновява всики понеделник.

В заключение искам да насоча вниманието към едно нещо, което надявам се да сте забелязали. Става въпрос за омразата, която оформя характера и ни дава сили да се борим и развиваме. Питйте хората какво не харесват във вас и веднага го подобрете. Това е и едно от най-големите предимства на онлайн маркетинга – лесно и бързо да получиш обратна връзка от клиентите. След което просто трябда да изпълниш препоръките им. Това е всичко, приятели ;).

Ето още отзиви и полезни ресурси от конференицята.

Снимката е направена от Станимир Георгиев.

Advertisements

3 thoughts on “K2Web. Още хубави хора на същото място.

  1. Хареса ми КЕРО-МЕТЪР-а. 🙂
    Само за пълнота искам да добавя, че има и ниво нула: Не-клиентите.
    Те също се делят на няколко класа – три, за да съм точен. Има ги описани, например в „Стратегия Син Океан“.
    🙂

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s