K2Web. Много хубави хора на едно място.

В края на конференцията K2Web, Ален, Евгени и Иво ме попитаха какво ми е мнението за събитието. И на тримата им отговорих, че това си е реално обучение с полезни съвети и идеи как да правим маркетинг в дигиталната ера. Направо си беше истински workshop, по време на който презентаторите споделиха много неща, до които ако трябва всеки сам да достигне ще трябва доста усилия и време да отдели.

Моето разбиране за подобно събитие е точно това: Да научиш нещо ново. И както каза Евгени: Събрали сме се хубави хора за да си помогнем и да се развиваме заедно. Ще се опитам да споделя някои от по-важните неща, които чух и си записах през двата дена на конференцията.

Събитието откри Павел Хаджиев от jobtiger.bg. Той говори как да открием мечтаната IT работа у нас. Но според мен неговите съвети са приложими за всички браншове.

Основната му идея беше, че ние трябва да сме активни в търсенето на работа. Интересното е, че според него да следим обявите и да пращаме СV–та не е добър вариант да си намерим работа. Ето неговите съвети:

1. Направете си профил в linkedin.com и попълнете всички графи в него. Създавайте контакти и общувайте с хората от вашия бранш. Колкото повече – толкова повече. Над 300 контакта може да ни осигурят работата, за която мечтаем.
2. Направете си уникално и различно СV. Europass е за кошчето и го забравете. Ползвайте monster.com за оригинални примери за СV.
3. Ползвайте HR компания. Изпратете инфо за себе си и за работата, която търсите на избраната от вас HR компания. След няколко дена се обадете и попитайте за лична среща.

Вероятността да се отличите и да привлечете внимание чрез стандартния начин – обява кандидатстване със CV и мотивационно писмо със сменено име на работодателя е почти 0. Бъдете различни, покажете какво можете, отличете се от основната група и бъдете смели. Свързочниците от HR компанията са на ваша страна.

След това беше Ален Попович. Той говори за успеха в социалните мрежи или казано накратко: как да накараме нашите фенове да правят дигитален секс с нас. Да и такива неща се случват вече в мрежата :).

В социалните мрежи съдържанието е цар, но само ако се вижда от нашите фенове. Алгоритъмът на facebook се развива все повече в посока да ни сортира и показва само информацията, която ни интересува. Начинът, по който FB разбира кое ни интересува и кое не, е като следи темите които коментираме, харесваме и споделяме – това е информацията, с която ние си взаимодействаме. Постепенно с времето ботовете на FB спират да ни показват новини по теми, по които скоро не сме коментирали и показват само тези фийдове, с които си взаимодействаме. Идеята е информацията да се селектира според наши интереси и да не се затрупваме с неща, които не ни вълнуват. Е, има и малко маркетинг. С платена реклама може да направим публикациите ни да станат видими и за хора, които отдавна не са взаиводействали с нас.

Основното в соц. мрежите е да се провокира интерес, защото колкото повече хора общуват с нашата марка посредством фен страницата ни – толково повече нашите новини ще са видими от повече хора. 90% от продажбите се решават на емоционално ниво, затова е важно да предизвикаме положителни емоции в хората.

Знаете ли в коя минута от презентациите си Apple показват своите нови продукти? На десетата минута. Доказано, е че след 10 минута хората губят интерес Използвайте го и не губете времето на хората. Покажете проблема и след това покажете решението. Просто нали? Пробвайте, работи.

Спрете да питате стандартиня въпрос: Какво харесвате най-много в нашите продукти/фирма. Нищо важно няма да научите, което не знаете. Питайте поне 1 в месеца: Какво не харесвате в нашите продукти/фирма? или Защо не ползвате нашите продукти и защо не сте наши клиенти? Ще научите много повече интересна и полезна информация. И най-важното – използвайте я. Следете статистиката. Така ще разберете кое ви носи успех и ще знете колко хора виждат нещата, които публикувате. За по-подробни данни– socialbakers.com.

Огнян Младенов – за пандо-пингвинското заметресение в оптимизацията. Предполагам сте чули за Panda и Penguin ъпдейта. Тези две „гадинки” съсипаха бизнеса на много хора, а на други ги върнаха в „първи клас”. Огнян каза, че изискванията, които Panda и Penguin са приложили са били обявени преди няколко години. Не са новост, но сега реално са влезли в сила. Идеята име е да направят съдържанието в сайтовете по- качествено и да елеминират голяма част от SEO хитринките.

Panda наказва за некачествено съдържание, а Penguin за нерелевантни източници и прекалено много връзки. Ефектът от Panda е загуба на позиции по определени ключови думи и сериозно изоставане от първа страница. При Penguin нещата са много тежки – сайта не може въобще да се открие при търсене по ключовите думи.

Спасението е да инвестираме в качествено и релевантно съдържание. Да се държим като експерти, да отговаряме подробно и да даваме своето мнение. Селективното съдържание е приоритет и все по-голямо значение ще има съдържанието.

Станислав Димитров– дигиталния маркетинг в ерата на Google

Основен приоритет и за в бъдеще ще е локалното търсене. Вече 30% от търсенето е локално и процента ще се увеличава. Как да станем чест от него? Чрез google/place.com. За да се включим ни трябва стационарен телефон за доказателство за локацията. Имаме възможност да сложим адрес, телефон, име/марка, до 10 снимки (резолюция 1024/822) и до 5 видеа.

Станислав презентира някои от най-полезните инструменти на google. Най-добре е да ги разгледате от презентаицята му защото са много, някои за съжаление все още не са активни за България. На мен ми направиха впечатление инструментите за видео конферентна връзка с до 10 човека в реално време и видео връзка в реално време.

В края на деня беше Класацията на българските фейсбук страници. Jack Daniel`s Bulgaria стана FB страница на България за 2012 г. На сайта на K2Web ще обяват всички номинирани и спечелли в съответните категории. Аз много се зрадвах на една категория – Маркетинг блог на годината. Спечели готиния блог на Борис Луканов. Радвам се, че и блоговете и по конкретно маркетинг блоговете получават внимание. Аз като част от маркетинг блогосферата съм много радостен от това и поздравявам организаторите. Eто всички номинирани и спечелили в различните категории.

Ето и линк с презентациите.

Оказа се че нещата, които съм си записал и мисля, че са важни са много повече. Затова реших да разделя отзива на две части. Това беше първия ден. Очаквайте утре и отзив за втория ден.

На снимката съм с Майк Рам и Митко Николов.

Advertisements

One thought on “K2Web. Много хубави хора на едно място.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s