Говорете директно с клиентите си

Помните ли играта, която играехме като деца „Развален телефон“. Една дума се препредаваше през няколко човека и накрая последния участник съобщаваше коренно различна дума, от тази която трябва да се предаде. Помня, че тогава много се смеехме на това как многото посредници променят първоначалната дума.

Посредниците винаги са затруднявали комуникацията. Преди ерата на интернет за да разпространим своите идеи и рекламни съобщеиня трябваше да използваме различни медии – ТВ, преса, радио, билбордове и др. Това доведе до усложняване на общуването с нашите клиенти. Медиите поставяха правилата, които трябва да спазваме за да разпространят нашите съобщения. Често за да се хареса съобщението на медията и за да го публикуват се правят компромиси със самото съобщение. А това още повече затруднява общуваенто с наите клиенти. В резултат, на което потребителите започнаха да не ни разбират и да казват, че имат чувството, че общуват със програмирани роботи, а не с хора.

Може би тази дългодишна студена и посредническа комуникация между клиентии и фирми предизвика големи бум на интернет общуването. Преди появата на мрежата не е имало много възможности да се прави маркетинг освен стандартния начин – купуваме медийно време и предаваме своето рекламно съобщение. Вече имаме Интернет и възможностите за маркетинг са много повече.

Медиите продължават да са от значение, но не са единствения начин да разпространим своите идеите и да достигнем до клиенти си. Нетът ни даде възможност да говорим директно с нашите клиенти – без посредници, без развален телефон, без ограничения, без компромиси, и без големи бюджети и т.н.

Вече каквото и да ни трябва, каквото и да ни интересува питаме чичо Гугъл какаво знае по темата :). И ето така започва директното общуване с клиентите ни. Те търсят да получат колкото се може по-подробна, по-полезна и по-ясна информация за това, която ги интересува. И още по-важно, е че търсят контакт директно с човек от фирмата и искат да получат отговори от него. Това е разковничето: клиентите искат да общуват с хора, а не с корпорации. Искат да чуят реални неща за продуктите, а не захаросани и увити в розов целофан преувеличени красиви думи(да не кажа по-силна дума). И ние просто трябва да осигурим тази информация, която търсят клинтите.

Чрез публикации във фирмения блог, прес ририйзи и ползване на социалните мрежи можем да отговорим на всеки клиентски въпрос. Всяка статия, всеки статус, всеки прес рилийз може да са насочени към конкретни запитвания, въпроси, проблеми или неща от които се интересуват нашите потенциални клиенти. Така ще имаме възможност да общуваме директно с клиентите си. Вместо да се чудим как да предадем идеите си с реклама или пък да се съмняваме, че ще ни разберат правилно. Просто директно кажете това, което искате и което е важно за вас. Ще постигнете много повече.

Това е много по-ефективен маркетинг, защото се концентираме само върху заинтересованите от нас клиенти. Идеята е да сме на един клик разстояние и да сме лесно откриваеми. Не е нужно да търсите медия, която да ви свърже с вашите потенциални клиенти. Намерете ги сами, като започнете да им говорите, директно без посредници. Използвайте интернет, създавайте и публикувайте съдържание в мрежата, така ще говорите директно с вашите клиенти. Съдържанието продава, ако продължавате да се съмнявате, спрете и повярвайте. Ще го повторя пак, защото е важно. Съдържанието продава.

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s