Резултати от втората анкета за профила на българския маркетьор

Приключи и втората анкета за събиране на информация за профила на българския маркетьор. Ето резултатите.

В анкетата се включиха 33 човека (повече от миналата година 😉 ). Благодаря на всички за отделеното време и предоставената информация.

Искам да уточня за да няма после неразбрали защо, как, кой и т.н. Тази анкета е лична инициатива и е опит да събера повече информация за хората, които се занимават с маркетинг в България.

Линк към резултатите под формата на диаграма и в таблица.

Ще представя нагледно с графики какви отговори се получиха.

Какъв е вашия пол?

Каква е вашата възраст?

Какво е вашето образование?

Какво сте завършили?

Какъв е вашия опит в областта на маркетинга?

Колко езика владеете?

В каква фирма работите?

Каква е вашата заплата?

Колко човека е вашия маркетинг отдел?

Имате ли планиран маркетингов бюджет?

Когато правите реклама залагате на:

Използвате ли интернет за маркетинг?

Как използвате интернет за маркетинг?

Вашата фирма има ли фирмен блог?

Коя социална мрежа предпочитате за маркетинг?

Откъде научавате за новостите в маркетинга?

За последната година колко книги прочетохте?

За последната година колко семинара посетихте?

Четете ли блогове?

Доволни ли сте от работата си?

Доволни ли сте от заплатата си?

Във вашата фирма как се гледа на маркетинга?

Вярвате ли, че маркетинга променя нещата?

Използвате ли външни марекетинг агенции или консултанти?

Имате ли личен блог?

Има ли добри специалисти по маркетинг в България?

Може ли да се прави маркетинг без пари?

Как се нарича човек, който се занимава с маркетинг?

Прави ми впечатление, че миналата година на въпроса за заплатата най-много хора (37%) са посочили от 1001 лв до 1500 лв. Тази година същата сума са посочили едва 15%, а най-често срещаното възнаграждение е от 700 лв до 1000 лв – 30%. Тези данни водят до мисли, че има намаление на заплатите в сектора.

Друга интересна промяна, е че е намалял процента на „маркетинт отделите 1 човек армия“ (27%) и се е увеличил този на отделите с до 4 човека – 55%. Това е много положително.

Относно планираенто на маркетинг бюджет броя на отговорите е намалял малко – 42%, миналата беше 52%.

За интернет рекламата остава най-предпочитаната – 90%. Като че ли радио рекламата е намаляла. Относно тактиките при интернет маркетинга социалните мрежи продължавата да са водещи. Увеличило се е използването на SEO (все повече хора трябвада разберат че оптимизацията е преди всичко маркетинг подход) и над 3 пъти е скочил процента на използващите общуване с блогъри при интеренет кампаниите. Това е много добре! От друга страна расте и използването на банери…от 48% на 67 %.

Почти 2 пъти са е увеличило използваенто на фирмени блогове – 68%.

Най-използваната социална мрежа е facebook .com. За мен е странно, че twitter.com и Pinterest.com са с нула. Явно FВ e най-ефективен и се насочва вниманието и ресулсите към него.

Блоговете водят като най-използвания метот за научаване на новостите в маркетинга. Все повече хора посещавата семинари, бавно, но постепенно те стават нещо нормалнои задължително за фирмената философия и политика.

Сред най-четените блогове се появяват двата онлайн хита newtrend.bg и socialevo.net. Друг харесван блог е lifehackerbg.com.

Запазва се тенденцията да харесваме повече работата си отколкото заплатата. Все още не е популярно използването на външни маркетинг консултанти.

Любопитно е че няма единомислие относто това как се нарича човек, който се занимава с маркетинг. Води отговора: специалист по маркетинг.

Интересни отговори има на отворените въпроси, тях може адси ги прочетте от резултатитте от таблица.

Има цялата информация от анкетата и всеки може по-подробно да се запознае с нея и да си я аналиизра сам.

Като цяло нещата се разивват: четат се повече блогове, посещават се повече семинари, увилават се фирмите с повече от 1 човек за маркетинг. Основния недостатък си остава – обичаме работата си, но не сме доволни от заплатта си. С търпение, труд и резултати няма начин да не променим и това.

Ето и данните от първото изследване.

Благодаря на всички, които се включиха и до догодина.

Всички желаещи за коменитране и споделяне на мнение относно анкетата са добре дошли :).

6 thoughts on “Резултати от втората анкета за профила на българския маркетьор

  1. Поздравленя! Отново много синтезирани резултати, а анализа вече е по-интересен на база данните от миналата година. С удоволствие ще се включвам и в следващите!
    П.С. Има малка фактологическа (по-скоро правописна) грешка в процентите в параграфа под последната графика.

    1. Благодаря Вили.
      Да вече (дори и само с една година) има база за сравнение.
      Ще се оритам да я запазя като традиция и дано в бъдеще и други колеги решат да популяризираме анкетата за да съберем повече данни.

      Благодаря и за грешката – оправих я.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s