Как беше на семинара Интернет маркетинг с нулев бюджет B2B?

Беше страхотно!

За мен семинара започна по-рано, още вечерта на 20.03.2012, защото трябваше да пътувам с нощния автобус. За съжаление морската столица е далеч от държавната. Ама няма как, тъй ще е докато не измислят телепортирането. За щастие имах късмета да пътувам с Любомир Любомиров – много духовит и интересен човек ;). Доста кафета изпихме, доста цигари изпушихме и много повече идеи разменихме. Голямо говорене беше – съдържанието е цар на общуването и на маркетинга.

Третото издание на семинара Интернет маркетинг с нулев бюджет беше посветен на отношенията B2B. Събитието откри Василена Вълчанова с лекцията: Звездите на блогосферата: Как да създадете и развиете своя неограничен канал за B2B онлайн комуникация? Тя представи основните насоки защо да имаме блог, как да го направим, какво да пишем в блога, кой да пише в блога, как да измерваме успеха от блога и т.т. Основната идея беше, че въпреки че В2В са отношения между фирми самия бизнес се извършва от хора и когато пишем в блога трябва да пишем за ХОРА, а не за РОБОТИ. Аз като голям привърженик на блоговете много се радвам, че откриването на този семинар започна именно с разговор за блоговете. Те предоставят огромни възможности на всеки, който има идеи и иска да ги разпространи. Васи представи много подробно силните страни на блоговете от гледна точка на маркетинга.

Васи е известен блогър, особено в маркетинг средите и успя да зареди с много power всеки, който иска да излети към блогосферата. Ето и нейната презентация. И не забравяйте да затегнете коланите :).

Втори лектор беше Евгени Йорданов. Неговата тема беше: B2B Оптимизация за търсачки – едно от малкото неща, които можете да правите сами у дома си. Евгени е приветлив човек и благодарение на това успя по интересен и достъпен начин да представи темата за оптимизацията, която по принцип е трудноразбираема за незапознати. Според мен се справи много добре. На моменти говореше по-бързо, но личи си, че това беше поради желанието му да каже много неща. Ще му го простим, защото това е характерно за хората, които знаят много ;).

Най-важното според мен в няколко изречения. Факторите, които влияят върху оптимизацията са повече от 220. Това означава че всеки един от тях сам по себе си е с малко значение, но зрънце по зрънце планина става. Съвета на Евгени беше да се съсредоточим в колкото се може повече неща, които имат значение за откриването ни в интернет и да ги правим постоянно и целенасочено. Много ми хареса цитата: водка по водка пара става :). Така и ние трябва да действаме – малко по малко, лека полека да трупаме интересно, полезно и уникално съдържание в сайта или блога си и да си осигуряваме външни линкове към нас. Съдържанието е най-важното и това е основата на добрата оптимизация. Трябва да експерименитраме и да следим кое работи и кое не. Само така ще се изкачим до първа страница на google.

Евгени обърна внимание на разликата когато се прави оптимизация за В2В. При бизнес отношенията ключовите думи трябва да са точни и специализирани термини, които са характерни за конкретния бранш. Идеята, е че при В2В клиентите са доста по добре запознати и знаят какво търсят. Това е много важно да се разбере.

Презентацията на Евгени.

Третия лектор беше Владимир Петков с тема: Динамика в бизнес комуникациите: Мобилен маркетинг с B2B таргет. Владимир беше много подготвен (личи си че много е мисли по темата) и много запознат с темата, а и презентацията му беше различна без никакви снимки. Според мен доста хора не го разбраха, особено тези с по-малък опит с интернет технологиите. Ценното в неговата лекция, поне според мен е че покзва, че мобилния маркетинг е следващата стъпка на интернет маркетинг в В2В.

Все още мобилния маркетнг е рядкост дори и за В2С, а какво остава за В2В. Но въпреки това има потенциал за развитие и бъдещето е него. Владимир обрна внимание мобилните кампании да имат реални ползи за клиентите, а не залъгвания от приложения. Сегашните примери за мобилен маркетинг не са убедителни и има още какво да се желае. В тази ниша има доста възможности за маркетинг.

На мен ми хареса за семантичното търсене (не че е нова идея). Става въпрос за търсене по смисъл, а не само по съвпадение на ключовите думи. Например ако търсим Васил Левски нас ще ни и интересува личността Левски, а не футболния отбор, града, университета, училища, асоциации и организации, улици, хижи и т.н. Разликата е че при семантичното търсеен ще се покажат само резултати за личността на Левски.

Презентацията на Владимир.

Последната статия беше на Ален Попович: Провокирай смело: Как да поддържаме интереса на феновете и да ги караме да се завръщат отново и отново!

Ален обърна внимание да се стремими да започнем диалог със своите потенциални клиенти в социалните мрежи. Добър начин е като ги провокираме, но по интересен начин. Като примера с с мармалада Marmite. Сайта е разделен на хора, които го обичат и на хора, които го мразят. По същия начин има и две фен страници в facebook.com. Идеята е да стимулираме разговор с нашите клиенти, като по този начин ще ги опознаем, а и постояннощ е им напомняма за нас.

Социалните мрежи не са само facebook.com и е добре да обърнем малко повече внимание и на другите мрежи -LinkedIn.com, Twitter.com, Pinterest.com. Не е задължително да сме навсякъде, просто трябва да проучим най-популярните социалки и да анализираме дали ще има полза за нас, ако присъстваме в тях. Ако трябва да напиша само една идея, която си струва да се запомни от презентацията на Ален – това е правете и споделяйте видео.

Презентацията на Ален.

След това беше дискусията, в която участвах и аз. На дискусията участваха Васи, Евгени, Крис Георгиев и аз, Ален беше модератор. Надявам, се хората, които зададоха въпроси, на които и аз отгооврих да са останаил доволни.

За мен беше много приятно да участвам на този семинар, още повече, че темата ми е много добре позната. Винаги съм твърдял, че в маркетинга не е важно да надхарчиш конкуренитте, а да ги надмислиш. Имам и доста опит в Интернет маркетинга с нулев бюджет и в откриването на различни методи да разпространиш идеите си като достигаш директно до клиентите си и затова ще се радвам ако организаторите отново ме поканят на следващото събитие, което ще е на 7 юни 2012 година.

За мен беше страхотно преживяване да съм част от семинара Интернет маркетинг с нулев бюджет B2B. Тук е момента да благодаря за поканата на Ованес и на Силвана от Web and Events.

Advertisements

7 thoughts on “Как беше на семинара Интернет маркетинг с нулев бюджет B2B?

  1. И аз чух от гост, че е било страхотно 🙂 Иначе относно нулевия бюджет имам някои задръжки, все пак и човешкия труд се бюджетира, било то собствен или чужд … но това е много дълга тема (пък и все ще намеря нещо, за което да съм конра, много съм зла знам :))

    Иначе изцяло заставам зад твърдението, че в маркетинга е важно да надмислиш конкурентите!

    1. Привет Julia,

      Човешкия труд струва пари и то много, но под нулев бюджет се има предвид нещата да се правят от служител на фирмата, а още по-добре ако той е маркетолог. Възможно е да се прави маркетинг без пари и ако организаторети ме поканят на следващия семинар надълго и на широко ще обясня филосфията си как да правим маркетинг с нулев бюджет.

      На кратко идеята е да използваш интернет да разпространиш идеите си без да плащаш на медии и да купуваш реклама в тях. Това не означава, че големите медии не вършат работа, но ако си стартираща фирма няма как да разчиташ те да те отразят, прост защото не можеш да си го позволиш. В оснтовата на интернет маркетинга с нулев бюджет е да говориш директно на своите клиенти. Възможно е….

      Самата идея на семинар ми е много близка и интересна и ще ми е много приятно да имам възможност да говоря по тази тема. А дано… 🙂

      1. Аз ще гледам следващия път да дойда на семинар и да обсъдим различията си, ще ми е интересно. Иначе ако един човек се натоварва с допълнителни функции, дори в рамките на трудовия му договор би следвало да получи адекватно допълнително възнаграждение, т.е. излизаме от хипотезата за напълно безплатен маркетинг. Така си мисля.

        Отделно – да говориш директно с клиента е чудесно, стига да знаеш как да го правиш, за да бъдеш чут. Говоренето в публичното пространство не трябва да се превръща в самоцел, просто да те има. Много по-важно е не колко и как говориш, а какво казваш, как го казваш и кога го казваш. То затова в тая работа си има ПР-и.

        Аз не оспорвам идеите, напротив, чудесно е, че има начин да те има и без да си мастодонт, просто самото заглавие е подвеждащо. Няма нулев бюджет, такова животно просто не съществува, особено по отношение на маркетинга. И в крайна сметка по-важното е, не колко инвестираш, а каква ти е възвръщаемостта, защото ако един човек ти прави маркетинга некадърно, то какво като не ти струва нищо, ако няма и ефект.

        Абе много дълга тема и не съм злонамерена. Просто всеки труд трябва да се цени, ноу-хау-то също, интелекта, хитрината, надмислянето – всичко това е скъпо и ценно – и тук не говоря за пари, а за инвестиции.

        1. Спокойно не си мисля въобще, че си злонамерена.

          Аз не отричам ПР, напротив убеден съм напълно, че води до резултати.

          Дълга е темата и много ползотворна. Ще се радвам да имаме възможност да поговорим, дано да стане на следващия семинар :).

          Имам реален опит с директното достигане до клиенти и маркетинг на позволението (предните две са основата на която се гради маркетинг с нулев бюджет) и аз съм доказателство, че работи :).

          Виж тази история, не знам дали си я чела: https://stefanrusev.wordpress.com/2010/02/04/tie-dye/.
          Това е най-вдъхновяващия разказ за маркетинг без пари. Да възможно е. Просто трябва да мислиш повече.

  2. Благодаря за добрата рецензия, Стефко. Като цяло исках да кажа доста неща, определено. За съжаление обаче време така и не остана. Все пак SEO-то е доста голяма материя и знания трупани с години трудно се предават в едни 45 минути, но определено се постарах поне да покрия основата на нещата. Радвам се, че събитието ти е харесало. Иначе повече за SEO, хората които искат да чуят, то могат да присъстват на специалната SEO Конференция, която организираме всяка година, тази година също ще има, като в момента все още сме в преговори за точната дата на конференцията.

    1. Няма за какво Евгени,

      Добрите неща трябва да се споделят за да достигнат до повече хора.

      Ние, маркетолозите трява да следим изкъсо как се разивват нещата в SEO, защото без него ще се изгубим в нета. SEO Конференция е много полезно нещо.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s