Маркетинг на съдържанието

Съдържанието продава. Използвайте го!

Каквото и да търсим, каквото и да ни интересува, каквото и да искаме да си купим всички ние ползваме интернет за да научим колкото се може повече и да се образоваме по темата. И на база тази информация вземаме решение за покупка на продукт/услуга, избор на фирма, избор на дестинация за почивка, кой да е личиния ни лекар и т.н. и т.н. В основата на избора е съдържанието, на което ще попаднем и до колко то е полезно, подробно, разбираемо, достъпно и най-вече вярно (дали можем да му се доверим).

Всеки бизнес е създаден на основата на определено знание или умение, които са му необходимо за да осигури това, което обещава на своите кленти. Това означава, че всяка фима може и би трябвало да прилага маркетинг на съдържанието.

Как действат потребителите когато имат проблеми или търсят да купят продукт/услуга?

Отварят google.bg и започват да търсят информация за своя проблем или за продукта, който искат да купят. Опитват се да намерят всичко, което е написано в нета за това, което ги интересува. Така по този начин се запознават с това, което търсят и научават кои са на-важните неща и кои по-мало важни, с кое да внимават да не ги излъжат, кои са специфичните характеристики и елементи, от какво зависи цената, от какво зависи качеството, необходимо време за поръчка, препоръки, коментари на други потребители и др.

Ако нашите потенциални клиенти открият полезна информация за нас или за продуктите ни и чрез тази информация им докажем, че си разбираме от работта, почти сигурно е че ще ни изберат да купят от нас. Както казваше Джеймс Бонд: „Дай ми информация, аз сам ще реша“.

Маркетингът на съдържанието, е че част от философията за маркетинг на позволението, която е резултат блогодарение на интернет. Как да прилагаме маркетинг на съдържанието?

Чрез правилно позициониране в интернет пространството и публикуване на интересно съдържание, присъствие в социалните мрежи, поддържане на блог, писане на прес рилийзи, SEO (оптимизация), писане на статии за он-лайн медии и т.н. даваме възможност на клиентите да ни открият, когато проявяват интерес към нашите продукти/услуги и имат намерение за покупка. Тогава ефективността на действията ние най-голяма. Не ги спамим, а им осигуряваме интересно и полезно съдържание, което е лесно откриваемо и достъпно за тях. Така винаги сме на един клик разстояние от нашите клиенти.

Трябва да решим два основни въпроса, от които зависи успеха на стратегията за маркетинг на съдържанието. Какво да публикуваме и къде да го публикуваме?

Какво да публикуваме зависи от вида на бизнеса ни. Но основен момент е да сме полезни на своите клиенти, да им обясняваме на достъпен и разбираем език нашия бизнес, нашите предимства, защо да ни се доверят, как ние си вършим работата, какви са предимствата на нашите продукти, каква е нашата философия на работа и защо ние сме по-различни от другите. Важно е да има и информация за нещата, които се случват около фирмата, да се покаже лицето на компанията. Идеята тук е да покажем, че сме специалисти в областта и че сме готини хора, с които е интересно да се прави бизнес. Не е нужно да използваме рекламни съобщение в текста. Щом клиента чете нашето съдържание това означава, че той се интересува от нашите продукти и е необходимо да сме му полезни и да пу докажем, че може да разчита на нас.

Всички искаме да ни отразяват големите национални медии. В повечето случаи това е невъзможно. Затова не е разумно да хврълим всичките си усилия и ресурси как да ни поканят в някое предаване. По-лесният варинт е да си направим фирмен блог и той да е нашето поле за изява. В блога може да публикваме всичко, което искаме да кажем и искаме нашите клиенти да го знаят. Тук без заобикалки, а направо можем да говорим и да покажем на клинтите си кои сме, за какво се борим и как го направим?

Ако работим по правилния начин блога ще се превърне в нашата собствена медия, която ще ни позволи да говорим директно на клиентите си. Правилният подход е да мислим като издатели – да сме полезни на своите читатели, да сме им интереснии, да ги забавляваме и да се вслушваме в тяхното мнение.

Как реално действа маркетинг на съдържанието? Чрез опита си знаеме кои са най-често задавените въпроси и кои са най-големите претеснения на нашите клинети. Когато някой потърси в нета информация за тези въпроси и ако ние сме написали статия и подробно сме обяснили нещата, то той ще попадне на нашата публикация в блога ни. Ако му е полезно и интересно това, което прочете, клиента ще прочете и останалата информация за нас. А най-хбавото, е че тези клиенти, които попаднат на нашия блог и четат тази статия са мотивирани да купят определн продукт/услуга, просто остава да изберат фирмата.

Не оставяйне нещата на случайноста, а се подгответе сериозно какво съдържание търсят вашите клиенти им го осигурете. Следете кои са най-четените статии, пишете по тези теми и не пропускайте въможностите си.

В интернет ние сме това което пише за нас и това, което публикуваме.

Advertisements

11 thoughts on “Маркетинг на съдържанието

  1. Стефане, само искам да ти напомня, колко е яко, че пишеш и споделяш! Черпя от блога ти наистина полезна информация и то вече втора година, за което много-много ти благодаря!

    1. Полина,
      Мнооооооооооого ми е приятно да чуя, че намираш вдъхновение в блога.

      Ще продължавам и дано да е все така….:)

  2. Ако позволиш една вметка, породена от професионалното ми изкривяване: когато създаваме съдържанието, е по-добре да подчертаваме не нашите предимства, а ползите за клиента.

    Въпрос на формулировка, но винаги работи по-добре. 🙂

    1. Разбира се.

      Да, добро допълнение. По-правилно е да говорим за ползите на клиента и как ще му помогнем или как ние ще решим неговите проблеми.

      Благодаря Иванка 🙂

  3. Винаги ми е приятно да видя полезна тема в областта на рекламата и маркетинга
    Поздрави ще следя за напред 🙂

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s