Поле за изява

Всеки бизнес има нужда от поле за изява. А вие имате ли поле за изява?

Колкото и страхотни рекламни послания да имаме, колкото и страхотни да са нашите идеи и колкото и добра маркетинг стратегия да сме изградили ако нямаме поле за изява нашите клиенти няма как да научат да нас. За да знаят всичко ново, което се случва около нас хората, които ползват нашите продукти и услуги трябва от някъде да намират тази информация.

Основният източник на информация са медиите – on-line и off-line. Проблемът, е че за да сме сигурни че нашите истории ще излязат в медиите трябва да отделим сериозна сума за реклама и ПР. Другият вариант е да се опитаме да им привлечем вниманието с нещо, което сме направили и постигнали и то да е интересно и медиите да решат да напишат материал за него. Вторият начин е доста несигурен и отнема време. А често времето е от значение за да може веднага клиентите да ни открият и да започнем да им продаваме нашите страхотни продукти.

И както много хора когато имат проблем панически казват: „И ко праим ся“ :). Отговора е правим си фирмен блог.

Вместо да чакаме медиите да харесат определена наша новина и да я отразят е по-добре сами да си създадем наше поле за изява. Буквално казано блога може да се превърне в нашата собствена медия. А какво по-голямо поле за изява е да имаш своя медия?

Блогът ни дава възможност да публикуваме всичко, което искаме да кажем или покажем на своите клиенти. Ама наистина всичко. Замислете се за всичко, което сте предлагали на различни медии да го публикуват и те са ви отказвали с различни оправдания. Направете го във вашия фирмен блог. Дали ще са полезни съвети, интервюта с вас, мненията ви по-различни въпроси касаещи вашия бранш, истории с вас и вашите продукти, информация от “кухнята” на фирмата, постижения на фирмата, актуални промоции и оферти, да се обсъждат проекти на фирмата, информация за вашите партньори, какво ви харесва, от какво се интересувате, какви каузи поддържате, за какво ви пука, какво искате да промените, философия на работа, да питате за мнения и препоръки и т.н. и т.н.

В това поле за изява няма ограничения. Стига да има какво да кажете това е вашето място. А вярвам, че всеки бизнес има какво дакаже иначе той няма да просъществува дълго. Едно доста подценявано нещо е видеото. Съчетанието между видео и блог е перфектното решение за популяризиране на идеи, продукти и фирми. За съжаление в Българи нямаме моного опит с видео, но не като професионална реклама. От друга страна това е шанс за новаторите да дръпнат напред.

За да е успешен блога е необходимо да имате стратегия, защото това е дългосрочна инвестиция и изисква планиране за да постигнете целите си. Според мен основните цели, които можем да постигнем чрез блога са: позициониране като сериозни специалисти в областа, популяризиране на марката/фирмата, подобряване на оптимизацията, по-близка комуникация с нашите клиенти и опознаването им и основанта цел е увеличаване на продажбите.

Друг плюс на блогът, е че ако пишем редовно и интересно скоро ще ни забележат останалите медии в бранша. Така по този начин ще привлечем вниманието им и те ще ни поканят да участваме в тях.

Така, че вече всеки има свое поле за изява. Бъдете вдъхновяващи, интересни, полезни, заразителни, позитивни и на един клик разстояние до вашите клиенти.

Блогът е вашата сцена, на която вие решавате какво да покажете за да привлечете вашите зрители. Показвате ли интересни неща, залата ви винаги ще е пълна.

Advertisements

5 thoughts on “Поле за изява

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s