Прозрение за маркетинга

През последните няколко години много неща се промениха и продължават да се променят всеки ден. За да сме успешни е необходимо да сме бързи, смели и най-вече отворени към всичко, което се случва около нас.

Вече всички говорят за стария и новия маркетинг и как това, което преди е било успешно днес вече не работи. Замислих се коя е най-голяманта разлика между тях и ме осени едно малко прозрение за маркетинга.

Вече не е нужно да крещим и да викаме за да ни чуят. Не е необходимо да заливаме и облъчваме своите потенциални клиенти с нашите рекламни съобщения за подобрена опаковка или нова формула с екстракт от бъзи :). Не трябва да се стремим да изкочим зад всеки ъгъл на поредния билбор или да раздадем хиледи брошурки по пощенскине кутии. Върхът на маркетинга не е реклама по телевиизята по време на финала за Шампионската лига. Не трябва да набиваме на клиените нашите реклами докато ги запомнят. Не трябва да се стремим да задушим конкуренцията като викаме повече, по-силно и по-агресивно.

Хей…спрете да викате на хора, които не искат да ви чуя. Нещата стават вече по различен начин. Маркетингът не е покриване или обстрелване на определена аудитория с колкото се може повече реклами за да не ни забравят потребителите. Маркетингът е споделяне на идеи и разговор с реални хора, който се случва в реално време, тук и сега.

Добрите идеи идват бързо. Всеки бизнес е изграден на основата на определена философия и разбиране как ние правим бизнес и с какво сме по-различни от другите. И правилният маректинг е да споделяме и разказваме тези идеи, чрез всички възможни канали за да може хората лесно да ни открият. Интернет отдавна е много повече от забавление, той е източник на безкрайна информация. Чрез социалните мрежии и блогове нашите идеи ще достигат да правилните хора. Няма значение дали те са в София, Варна, Порт Моресби (Папуа Нова Гвинея) или Манагуа (Никарагуа).

Концентрирайте се върху това, което правите и върху тези, за които го правите. Пишете, говорете, снимайте,записвайте и обяснявайте какво правите, как го правите, защо го правите, за кого го правите и го споделяйте в интернет и вашите послания ще достигнат до правилните хора. Хората, които се интересуват от това, което правите ще ви открият. Просто бъдете подготвени как да започнете разговора с тях и как да ги впечатлите.

Целтът не са хиляди импресии или хиляди човека аудитория. Целта е да предизвикаме разговор с конкретни хора, които се интересуват от нас и да им дадем основание и възможност да разпространят нашите идеи до своите приятели.

Става въпрос за маркетинг на идеи. Ако идеите ви са добри, важни, водят до положителна промяна и помагат на хората – споделете ги и всички заинтересовани ще ви открият. Това са и клиенти и партньори, и медии. Искате вашите клиенти да се интересувата от вас – интересувайте се и вие от тях. Какво може да направите за тях, за обществото и как може да сте положителен пример? Отговорете си на тези въпроси и споделяйте своите идии за да откриете съмишляници и клиенти.

Спрете с безмисленото харчене на пари за безлични реклами и купуването на аудитория, която не се интересува от вас. Бъдете в интернет, споделяйте своите идеи и водете реални разговори с реални клиенти.

Advertisements

4 thoughts on “Прозрение за маркетинга

  1. Темата е много сходна с последните коментари в блога Маркетинг Буркан – защо фирмите съкращават средства за реклама по време на криза и защо малките фирми избягват да рекламират. Разпространеното мнение е, че това е защото традиционната реклама струва много скъпо и защото няма достатъчно голям ефект. И веднага маркетинг войните излизат на битка с ново оръжие – интернет е решението.

    Аз съм за баланса в подходите. Според мен е хубаво да се практикуват и двете. Става въпрос по принцип за маркетинг на идеи, нали? Тоест, за умен маркетинг. Ако човек има какво да каже и знае как и къде да го направи, той може да практикува успешно и традиционен маркетинг, и интернет маркетинг.

    Освен това, в бизнеса, както и в живота, има много „зависи“. От бизнесмена изобщо. Зависи дали знаеш как да правиш интернет маркетинг. Зависи дали правилно си определил кои са твоите целеви клиенти. Зависи дали ще намериш маркетьор, който да го прави. Ежедневно – защото това е работа всеки ден… Не можем да очакваме, че един собственик на ресторант след 24-часовия си работен ден просто сяда на компютъра и споделя с клиентите си какво ще стане утре в ресторанта или какво се е случило днес. Трябва си професионалист. Трябва визия.

  2. Напълно съм съгласен с всичко Поли.
    Аз също смятам, че онлайн и офлайн маркетинга трябва да се практикуват заедно.

    Но интернет маркетинга е най-лесния начин за разпространение на идеи.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s