Повече пчелички – повече мед

Съвременния бизнес е изключително взаимосвързан. Няма значение с какво се занимавате вие сте зависими от толкова много други бизнеси. Какъвто и продукт да предлагате има толкова много други аксесоари, продукти и услуги, които го допълват и от които може да печелите.

За да може да печелите от взаимосвързаността на съвременния бизнес е необходимо да изградите сериозна партньорска мрежа.

Все по-търсени са комплексните услуги. Не нужно да се поддържа огромен брой служители, разпределени в много и различни отдели за да можем да предложим всичко необходимо на клиентите си. Посредством външни партньори се предлагат взаимнодопълващи се услуги, така всеки се специализира в своята област, допринася за общата стойност и заедно предлагат комплексна услуга на своите клиенти. По този начин клиента е общ и всеки е заинтересован той да е доволен. Отделно всеки се специализира тясно и става по-добър в работата си.

Всеки ден всички получаваме майли с предложения за партньорство и съвместна работа. Трябва да подходим много сериозно и отговорно при подбора на фирмите и хората, с които ще работим. Колкото по-добра мрежа от партньори изградим, толкова повече доволни клиенти ще имаме и съответно ще печелим повече.

Ето еди н пример: Агенция за недвижими имоти. Клиентите ще очакват агенцията да им намери нужния имот.Но те също ще имат нужда от фирма за застраховане, банки които отпускат подходящи заеми, фирми за строителство и обзавеждане, фирми за поддръжка на имота и т.н. Ето подходящи примери за партньорска мрежа, която трябва да изгради една агенция.

Изграждайте и поддържайте сериозна партньорска мрежа за да разчитате на взаивно препращане на кленти и за да печелите повече от съпътстващи услуги и продукти. Това е сравнително лесна и евтина тактика за правене на маркетинг.

Уважавайте пратньорите си, грижете се за тях, помагайте им за да ви помагат и те на вас. Колкото по-тясни връзки имате с партньорите си – толкова по-уважавано ще е името ви във вашия бранш.

Помислете за всички допълващи и свързани продукти и услуги на продуктите/услугите, които предлагате и изградете сериозна партньорска мрежа. Пазете коректни отношения с тях за да ви носят клиенти.

Не подценявайте тази тактика. За да мога да я опиша по-ясно ще я сравня с маркетинг на позволението, но не online, а offline. Клиентите се интресуват активно от определен продукт/услуга и търсят информация за него. Ще бъдат и отворени за съпътстващи продукти и услуги, които да са им полезни и да улеснят живата им. Разликата, е че нещата се случват offline.

Възползвайте се.

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s