Имате ли час на класния?

Помните ли как в училище всяка седмица имахме час на класния? А помните ли каква беше идеята му?

Малко предистория.

Това беше час, в който класния или класната не ни изпитваше и нямаше контролни. Не беше нужно да пишеш домашни и да се подготвяш специално за него. Това бяха 45 минути, в които свободно можехме да гооврим за училището, учителите, проблемите, за нещата които искаме да променим, какво ни харесва и какво мразим в училище, всичко, което ни вълнуваше и т.н. В повечето случай се получаваха интересни дискусии и часът минаваше бързо и приятно.

А сега отново в света на маркетинга.

Как можем да приложим часа на класния в бизнеса? Като органиизраме например веднъж седмично или месечно среща на екипа, по време на която не се обсъждат текущите задачи, проблеми и проекти. А се опитваме да стимулираме творческото мислене за да се родят интересни идеи, които след това да приложим в работата си. Идеята е да се генерират различни и нестандартни идеи, като не се поставят граници, задания или посока на мислене, а всеки да отпусне душата си и да помечтае. По време на този час няма лоши или непрактични идеи, защото ще се цели да се излезе от установените рамки.

Всеки участик може да използва няколко въпроса за да стимулира различното си мислене. Например: Какво би станало ако..?, Представете си, че …?, Как бихме подобрим продукта/услугата/работата си…?, Ако променим това, какво би станало….? и т.н. Друг подход е да се опитаме да влезем в главата на известни хора (Ричард Брансън, Сет Годин, Стив Джобс и др.) и да поразсъждаваме как те биха управлявали нашия бизнес или как биха променили продуктите ни. Всеки от тях е известен с определ подход в работата си и ако го приложим при нас може да се родят интересни хрумки. Целта е да предизвикаме въоражението си и да се родят колкото се може по-различни и по-провокативни идеи.

Ползите от „Часа на класния“ според мен са много. Те ще са като re-fresh-ване на обремененото ни с текущите проблеми съзнание, ще ни държат будни и активни. Ще ангажираме позитивно всички от екипа да участват в развитието на фирмата. А най-важното, е че така ще се родят страхотни идеи, с които можем сериозно да дръпнeм напред пред конкурентите.

Има малка подробност :). Ръководството трябва да е отворено към експериментиране, да има вяра в своите служители, да има смелост да поведе колоната и кураж да реализира част от тези идеи.

Опитайте този подход, няма да загубите, а само може да спечелите.





Advertisements

7 thoughts on “Имате ли час на класния?

  1. „при нас може дасе родят интересни“
    „участват в равитието на фирмата“
    „сериозно да дръпнум напред“

  2. justjulia,

    Да така е. Трудно е да се реализира една идея, но пък точно това отличава успелите от неуспелите фирми и хора. Като начало е по-добре да се стартира с малки и по-евтини идеи, които не изискват радикални промени. Така постепенно ще се натрупа опит и желанието за още идеи – апетита идва с яденето :).

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s