Личен или безличен маркетинг?

Аз избирам личен маркетинг, а вие?

В една от книгите си Сет Годин разказваше как обичал да се обажда в Microsoft и да иска да му кажат името и телефона на маркетинг директора. Винаги е получавал отговор, че не могат да му дадът тази информация. За мен това е странно, дори повече от странно.

Основната цел на маркетинга е да продаваш продукти или услуги като разпространяваш основната идея на опредена марка или бизнес. Не може според мен да очакваш да познаваш своите клиeнти и партньори без те да те познават. В маркетингът се говори колко е важно да събираме информация за нашите потребители и да ги изучаваме. Ако ние не сме открити и не застанем с лице пред тях, те да научат кои сме, да им дадем възможност да се свързват лесно с нас, трудно ще получим лична инфомация от тях.

Искаме да общуваме с потенциалните си клиенти в социалните мрежи и да продаваме продуктите си чрез тях. Искаме също да сме популярни и да ни имат доверие. Начинът е, ние да правим личен маркетинг и да застанем с лицето и името си преда хората. За да знаят те кой си или кои сте. За съжаление все още има фирми, които си правят профили в социалните мрежи и се крият зад името на своята организации и ти изпращат покана за приятелство. Как очакват да общуват с тях реални хора като те не са. Социалните мрежи са за общуване на хора.

Има и много големи фирми, които имат няколко хиляди последователи в социалните мрежи, но не е ясно кой от екипа по маркетинг води тази комуникация и кой отговаря на коментарите на хората. Според мен не трябва да е така. Трябва да има откритост при комуникацията. Ако има награда за маркетинговия екип веднага по медиите ще се появи директора, но не е ясно кой е на „фронта“.

Трябва смело и отговорно да заставаме зад маркетинговите кампании, които провеждаме и нашите клиенти да знаят кои сме ние. Аз вярвам, че личният имидж трябва да се обвърже с бранда. Ето причината:
„Хората купуват Вас, Вашето име и Вашата репутация преди да направят избора дали да купят Вашата компания, продуктите или услугите, които продавате. Ето защо е толкова важо да добавите допълнителна стойност към своя имидж.” Скот Гинсберг (Мake a Name for Yourself).

Доверието към една фирма минава през доверието към нейните служители. Когато общуваме лично и открито с нашите потребители те ще ни познават и когато имат нужда от нашите продукти те ще се сетят за нас и личното доверие, което сме изградили в тях ще се прехвърли върху нашата фирма и марка.

Не подценявайте и личните си контакти за правене на маркетинг. Нямам предвид на всеки да размахваш визитката си и да отекчаваш хората колко велика фирма сте. Но, често могат да се отворят много полезни контакти със случайно срещнати хора или със съученици, които не сме виждали с години. Използвайте всеки удобен момент да правите маркетинг, защото не се знае откъде ще изкочи заека. Необходимо е само да правите личен марекитнг и да обвържете личният си имидж с този на вашата фирма или марка. Не мислете за маркетинга само когато сте в офиса и какво може да свършите в него, а как да използвате личните контакти, защото понякога успеха изисква доста лично отношение към маркетинга. Ето един вдъхновяващ пример за личен маркетинг.

Още нещо. Когато правите личен маркетинг и обвързвате своето име с марката вие печелите нещо много лично. Позиционирате се като специалист по маркетинг и хората от бранша ще ви познават. А това е много важно за кариерата на всеки, който иска да се развива.

Advertisements

One thought on “Личен или безличен маркетинг?

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s