Добрите маркетолози трябва да са като алхимици

Да! Добрите маркетолози трябва да са като алхимици. Ето един различен поглед над маркетинга.

Всеки знае легендите за алхимията, че целта и е превръщане на метали в злато и сребро, получаване на еликсир за дълголетие, лекуване на болести и др. Има доста истории, че алхимиците са можели да превръщат в злато всичко, до което се докоснат. Спорен е въпроса доколко това реално се е случвало, но си мисля, че маркетолозите са съвремените алхимици.

Нека да обясна. Целта на специалистите по маркетинг е да продават продуктите/услугите, които фирмата предлага. Добрият маркетолог трябва да може да извлича максимална полза от всяка ситуация и да я превръща във възможна сделка. По този начин всяко негово действие е насочено да превърне всичко, до което се докосне в злато (пари от продажба на продукти). Точно като алхимиците нали? :).

Това е важно според мен да се осъзнае от всички, които се занимават с маркетинг. Нашата цел са продажбите и трябва да можем да позлатим всичко, което ни се предостави като възможност. Важно е да знаем, че какво целим, да не го забравяме и да сме изключително фокусирати и непоколебими в стремежа си да превърнем в злато всичко до което се докоснем.

Как да стане това? Алхимиците са разчинали не на ала-бала, тинтири-минтири или фокус-мокус за да первърнат това, което искат в злато. Те са били философи, естествоизпитатели, изобретатели и високо образовани хора. Благодарение на техните окрития се е развила модерната наука днес. На база своите знания и умения те са преследвали своята голяма цел. Така и ние трябва да подходим научно към маркетинга, защото маркетинаг е наука. Необходими са проучвания, експерименти, натрупване на база с информаиця за нашите клиенти, конкурентни, изучаване на бизнес средата в която работим, оценка на нашите силни и слаби страни и в крайна сметка изграждане на маркетнг стратегия как да действаме.

Трябва винаги да сме готови да анализираме новата информация, която получаваме и на нейна основа да коригираме тактиката си за продажби. Науката е свързана с хипотези и експерименти, така трябва да разглеждаме маркетинга и ние. Трябва да следим, кое работи и кое не, и светкавично да отстраняваме грешките си.

След като сме подготвени трябва приемаме всяка наша среща и всяко наше действие като възможност да разпространим своите идеи и да превърнем всеки контакт в златна сделка (продажба). Дали ще е статия в блога, новина в сайта, контакт в Скайпа или социалните мрежи, среща с нови партньори, обаждане по телефона, посещение на конференции, обучения, представяния на нови продукти, изложения, срещи с потенциални клинети и т.н. ние трябва да се дтремим да извлечем максимална маркетинг полза за нас. Или казано по друг начин трябва да се опитаме да позлатим всяка възможност, която ни се отвори.

Мислете като алхимици ако искате да сте добри маркетолози!

Advertisements

13 thoughts on “Добрите маркетолози трябва да са като алхимици

  1. Страхотно заглавие близко и до моите виждания, а защо не и като наркоманите 🙂
    Работата трябва да се върши със страст. Това води до пристрастяване, а от друга страна и пиенето е работа.
    Пък и на един пиян човек какви абстрактни маркетинг идеи може да му дойдат в главата само………..?

    1. Petko,
      Радвам се, че ти харесва сравнението и самата идея.

      Пиенето е най-лесната работа и всчики могат да се справят и да разчитат на постигането на желания резултат 🙂 .

      Навремето много писатели и художници са разчитали на алкохол и наркотици и комбинация мужду тях като абсент за вдъхновение, но не мисля, че е необходимо. Но съм съгласен, че тряба да влагаме мног страст в работата си.

  2. Целият номер е да си достатъчно креативен, за да продадеш това което трябва. Нещо, което понякога не е лесно работа, въпреки че реално то би било полезно на клиента.

  3. Привет T.Gospodinov,

    Добре дошъл в блога и благодаря за коментара.

    Трябва да мислим целенасочено как да увеличим продажбите и да се стремим от всяка ситуация да извлечем максимална полза.

    Не е лесно, но ако мислим в правилната посока ще открием решението..

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s