Хей, колега не забравяй offline маркетинга

Нови социални мрежи се появяват почти всеки месец и почти всяка фирма вече присъства в сайтове като facebook, twitter, google + и т.н. Online маркетинга е хит в момента и всички говорим колко е ефективен, но не забравяме ли добрия стар offline маркетинг?

Не искам да бъда разбран погрешно аз съм голям фен на социалните мрежи, блоговете и като цяло на интернет маркетинга (използвам го активно в работата си), но май offline маркетинга го позабравихме. Всички конкуренти са се втурнали да правят маркетинг в нета и си мисля, че реалния свят стана по-малко наситен от конкурентни маркетинг послания. Мисля, че това е добър момент да помислим как да дръпнем пред тези, които ни следват. Колкото по – малко маркетниг правят конкурентите ни в реалния свят толкова по-голяма е възможноста да ни забележат нашите клиенти, а и да спечелим нови, стига да действаме обаче.

Всички погледи са към facebook и останалите мрежи, всички „оръжия“ са насочени към нета и си мисля, че ако атакуваме по фланга можем да сразим конкурентите си. Определено съпротивата ще е по-малка, защото вниманието е в друга посока и можем да разчитаме до определена степен да напредваме незабелязано (аааааааа, личи ли ми, че съм ходил в казарма 🙂 ). Вярвам, че засиления интерес към интернет маркетинга ни дава възможност за сериозен успех ако атакуме чрез offline маркетинг. Дори и евентуалния ни неуспех ще е по-незабелязан, така че може и трябва да действаме по-рисково, по-предизвикателно и по-новаторски.

Сега е момента докато всички мислят как да присъстват в социалните мрежи да атакуваме чрез offline маркетинг и да спечелим нови клиенти.

Имайте предвид, че offline и online конкурентите ни в повечето случай са различни. Все още има клинети, които вземат решения по традициониня начин и слабо ползват интернет. Точно за тези клиенти работят и нашите offline конкуренти. Трябва да ги проучим как действат и как печелят доверие в ерата на информационните технологии. Дори ако трябва да отидем и да се представим като клиенти и да ги проверим лично.

Разберете всичко, което можете за вашите offline конкуренти и как те правят бизнес. Поучете се от тях, проучете къде рекламират и как печелят клинети. Подобрете това, което те правят, добавете вашите идеи и философия, измислете нови неща и атакувайте. Важно е да ги надмислите. Дали ще са интересни плакати, различни билбордове, графити по стените на сгради или по асвалта, бутка в центъра, която раздава безплатна студена вода и обяснява кои сте и какво правите и т.н. Важно е да оставите следи, по които да ви открият вашите клиенти. Нека тези следи бъдат ярки, смели, интересни и полезни за вашите клинети. Просто бъдете различни и подходете творчески. Както се казва в един наш филма: „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде” :). Смело напред..

Но не забравяйте да продължите с активността си в нета. Това е важно, защото ако отслабите атаките си там защитата ви скоро ще се пропука и тогава на два фронта ще ви е трудно. Използвайте суматохата около социалните мрежи да направите пробив, чрез offline маркетинг, но не забравяйте интернет маркетинга за да не загубите това, което сте постигнали досега.

Ще ми е интересно да чуя вашите мнения.

Advertisements

6 thoughts on “Хей, колега не забравяй offline маркетинга

  1. Темата е дълга и моге да се развие в много посоки, но според мен offline-а не изостава, просто е по-малко модерен. Въпреки това, outdoor активностите определено се радват на голям успех. Поне това са моите наблюдения.

    Смятам, че сам по себе си online маркетинга не би постигнал добри резултати, ако не е подкрепен с други offline инструменти. Да не забравяме, че не всички хора са в социалните мрежи и още повече, социалните мрежи не винаги обслужват нашите цели 🙂

    1. Има фирми, които разчитат изцяло на online маркетинга, това не означава, че не се прави offline маркетинг.

      Според моите наблюдения всички са се юрнали към социалните мрежи и то най-вече като копират всичко направено до сега. А в кризата много фирми съкратиха бюджетите и разчитат на интернет маркетинга, защото е по-евтино. Така, че offline маркетинг е възможност да запълним празното пространство и да печелим още клиенти, защото бюджета за него е намален.

      Съгласен съм с теб, че най-ефективния вариант е online и offline маркетинг.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s