От какво зависи успеха в маркетинга?

Повечето хора си мислят, че успеха в маркетинга зависи от големината на бюджета, от големината на маркетинг отдела, от знанията и опита на маркетолозите или от качеството на продукта или услугата, които предлагаме. Да, тези неща имат голямо значение за маркетинг резултатите, но според мен има един друг основен фактор, който се пропуска. Кой е той ли?

Успехът в маркетнга зависи основно от това дали ръководството има маркетинг мислене!

Ако ръководството няма маркетинг мислене каквото и да предложим, каквото и да измислим, каквото и да направим, то няма да доведе до сериозна промяна, защото няма да има разбиране за стойността нашата работа. Всичко ще е загуба на идеи, време и ресурси. В съвременния свят, в който технологиите са изравнени и не може в дългосрочен план да имаме конкурентно предимство на база техническите характеристики на продукта единственото ни спасение е маркетинга. Това е нещото, което ще ни отличи от конкурунтите.

Но за да стане това трябва ръководството има маркетинг мислене!

А какво означава ръководството има маркетинг мислене?

Първо: да знае каква е целта на маркетинга.
Основната цел на маркетинга е да продава повече продукти/услуги.

Второ: да знае как да я постигне.
Като инвестира пари, време и най-вече мислене и усилия в маркетинга.

Ако ръководството знае тези две основни неща за маркетинга, тогава то има маркетинг мислене. Тогава няма да се гледа на специалистите по маркетниг като на отдела за брандиране на тениски, който само увеличава разходите. Много е важно да се осъзнае, че маркетинга не е показност да покажеш, че имаш печеливш бизнес, като си позволяваш скъпи и лъскави реклами. Защото много пъти съм чувал подобни изказвания: „Ейййй, вижте ги тези правят скъпи реклами, явно имат доста пари“. С това разибране няма да постигнем сериозен успех.

Трябва да се стремим да надмислим конкурентите, а не да ги надхарчим. Не е достатъчно да правим по-хубави, по-предизвикателни и по-скъпи реклами от конкурентите и да се хвалим колко голям ни е бюджета за маркетинг. Това няма да увеличи продажбите ни. Трябва ежедневно и непрекъснато да мислим как да стимулираме нашите клиенти да купуват повече нашите продукти. Винаги трябва да мислим за утрешния ден и как да се възползваме от променящите се условия.

Важно е ръководството да вярва, че маркетинга променя нещата, да изисква и очаква конкретни резултати от маркетинг инвестициите. Няма смисъл да сме доволни от интересната рекламна кампания, която сме реализирали ако тя не е довела до увеличаване на продажбите. Това означава, че инвестицията не е ефективна и трябва да научим урока си и следващия път да променим нещата. А ако сме успели пак трябва да научим, защо сме постигнали резултатите за да знаем как да продължим да печелим повече.

И друг път съм цитирал една известна мисъл, че маркетинга е толкова важен, че не трябва да се оставя само на маркетинг отдела. Ръководството трябва да осъзнае, че маркетинга е цялостната философия, която показва кои сме, какво правим, за кого го правим и защо го правим. Всеки от организацията прави маркетинг независимо дали го осъзнва или независимо дали допринася за положителния образ на фирмата.

Ако мога с едно изречение да обобщя какво означава ръководството да има маркетинг мислене. Това е ръководството да поставя на преден план маркетинга. Ако искаш да продаваш и печелиш трябва да си обсебен от маркетинга и да мислиш постоянно за него.

Замислете се за всички големи марки, фирми и предприемачи, това, което ги отличава от останалите е разбирането, че маркетинга е важна част от успеха. Те се отличават със своето маркетинг мислене и не чакат нещата сами да се случат, а ги предизвикват.

Едно мнение за “От какво зависи успеха в маркетинга?

Вашият коментар