Eдин виц за маркетинг с поука

Този виц ми хрумна като продължение на статията на Поли за съмнението в силата на маркетинга и неговото значението за успеха на фирмата.

Ето вица:

Двама бизнесмени си говорят.

Първия казва:

– Ей да знаеш тия маркетолози са страшна работа, само лъжат и нищо не вършат.

– Що бе, какво стана? – пита другия

– Все разправят, че ако правиш маркетинг ще увеличиш продажбите. Еми, най-накрая и аз се реших опитам. Ама тъкмо почнах да разбирам какво е това маркетинг и започнах да го правя и фирмата взе, че фалира. Не им вярвай на маркетолозите, само лъжат!

Този виц е взаимстван от историята за стопанина, който решил да учи магарето си да не яде и то тъкмо се научило и умряло. Аз просто го преведох на езика на маркетинга.

Надявам се освен да се посмеем за наша сметка и да научим нещо. Маркетингът не е лекарство, което ще ни избави от проблемите веднага щом го приложим. Ако чакаме последния момент, когато нещата вече не вървят, продажбите са сериозно намалели и конкуренцията е завзела територията ни – маркетинга няма да ни спаси.

За да е ефективен маркетинга е необходимо да имаме краткосрочна и дългосрочна маркетинг стратегия, винаги да мислим за утрешния ден, ситематично, постоянно и непрекъснато да работим всеки ден.

В България има един много странен начин на мислене, който е пагубен от маркетингова гледна точка. Когато бизнеса върви ръководството не се натоварва да мисли за бъдещето, защото нещата се получават и няма мното какво да му се мисли, разхлабва се „стегната вратовръзка“ на фирмените финанаси за всевъзможни глупости и се работи на парче. А когато работата забуксува, тогава започваме да мислим каво да променим, но тогава вече нямаме нито време, нито средствата за маркетинг и е много трудно да се справим с намаляването на оборота.

Ще завърша с още един превод на стара поговорка на маркетинг език:

„Който учи, той ще сполучи“

ще звучи така:

„Който маркетира, той ще просперира“ :), ;).

Advertisements

5 thoughts on “Eдин виц за маркетинг с поука

  1. Това е виц с голяма доза горчива истина в него! И аз често съм си мислила защо има фирми, на които маркетингът не помага. Не знам дали в белия свят има много такива случаи, но у нас са много. И ти си подшушнал отговора – защото за да има успешен маркетинг, ръководството трябва да има маркетинг мислене!

  2. Привет Поли,

    Напълно съм съгласен с теб за маркетинг мисленето на ръководството. Дори имах идея да пиша статия по въпроса.

    Ако ръководството няма маркетинг мислене нищо няма да може да се получи. Каквото и да предложим, каквото и да измислим, каквото и да направим няма да се оцени и няма да има разбиране за нашата работа. Всичко ще е загуба на идеи, вареме и ресурси. В съвременниа свят, в който технологиите са изравнени и не може в дългосрочен план да имаме конкурентно предимство на база техническите характеристики на продукта единственото ни спасение е маркетинга. Това е нещото, което ще ни отличи от тълпата.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s