Какво можем да научим от Беар Грилс за маркетинга

Предполагам сте чували за Беар Грилс, но не знам дали сте се замисляли, че и от него можем да научим нещо за маркетинга.

Едуард Майкъл „Беър“ Грилс, (на английски Edward Michael ‘Bear’ Grylls, роден на 7 юни 1974 г.) е британски пътешественик, писател и телевизионен водещ. Най-известен е с предаването си Born Survivor (Man vs Wild в САЩ, Ultimate Survival в Европа, Азия и Африка). Той е един от най-младите британци, изкачили Еверест – на 23 години.

Като цяло е доста луда глава и хората или много го харесват или го ненавиждат. Аз съм от тези които му се кефят. Много е писано за това доколко сериите от неговите оцелявания са достоверни, и дали шоуто заблуждава зрителя и го кара да повярва, че Беър наистина е изоставен в пустощта. Аз няма да говоря за това, а за това какво можем ние да научив за това как се прави маркетинг.

Мен ме впечатлява силния му дух, че преследва мечтите си до край, и че разбира от маркетинг. От малък има влечение към екстремните преживявания и обича да пътува по целия свят. През 1996 претърпява инцидент в Кения, когато парашута му се заплита и не се отваря напълно. Получава счупване на гръбнака на 3 места и е било трудо да се повярва, че отново ще ходи. Само 18 месеца след това той осъществява мечтата си и изкачва Еверест.

От тук нататък живота му се променя. Започва да издава книги за оцеляването, да продуцира и участва в собствени телевизионни сериали. Изцяло започва да се издържа от това, което обича да прави. Ето тук можем да се поучим от него.

Има богат на инфо сайт, а също и блог. Благодарение на тях популяризира всичко, което прави и неговите фенове лесно могат да го следят. Книгите и предаванията му помагат да изгради имидж на експерт в оцеляването в критични ситуации. И съвсем естествено се появява и негова собствена линия облекла за оцеляване, произвеждани от Graghoppers. За да оцелеем освен специално облекло ни трябват и специална екипировка и инструменти за оцеляване. И това е факт благодарение на партньорството между Gerber, с тяхната 70 годишна история в производство на ножове и Беър Грилс – със солидния му опит във всякакви приключения и оцеляване на открито. Резултата е неповторима колекция от ножове, инструменти и екипировка.

Феновете му не остават равнодушни. Ето и доказателството според инфото в shop.mobile.bg: „Поради изключително големия интерес към този продукт (Сгъваем нож Gerber Bear Grylls) в световен мащаб, поръчките към момента се изпълняват в рамките на 2-3 седмици в реда на заявяване!!!“. За това мечтае всеки маркетолог. Дори има видео канал в youtube.com, в които Беар нагледно обяснява как се ползват различните инструменти. Използва активно и социалните мрежи. Фен страницата му във facebook.com има 738 197 фена, профилът в twitter.com е следван от 2300 човека. Прави впечатление, че редовно захранна последователите си с нова информация.

За мен е впечатляващо, че използва всички възможни начини да маркетира себе си: телевизия, книги, интернет. Не е единствения, който се занимава с оцеляване (дори сигурно има и по-добри от него), но е един от малкото, които се възползват правилно от своята популярност и маркетира перфектно себе си и открил как да печели от своето хоби.

Беар Грилс е доказателство, че човек може да превърне хобито си в професия и да печели от него. Какво ние можем да научим от Беар Грилсза маркетинга? Ще използвам едно негово изказване за да дам отговора. Необходимо ни е малко екстра към маркетинта, който практикуваме. Ето какво имам предвид:

„Разликата между обикновенно (ordinary) и необикновенно (extra-ordinary) е само в една малка думичка – „extra“. Аз израстнах с вярата, че ако някой е успял, то е защото е бил невероятен или талантлив …или просто е бил по-добър от мен. И колкото по-често чувах тези думи, толкова по дребен и нищожен се чувствах! Но истината всъщност е съвсем друга, и за мен тя беше, че един обикновен човек като мен, може да постигне нещо необикновенно само с прибавянето на малко „еxtra“ тогава, когато всички останали се отказват. Това е принципът, към който се придържам винаги.“ – цитат.

Advertisements

6 thoughts on “Какво можем да научим от Беар Грилс за маркетинга

  1. Понякога от хора без бизнес образование, но с идеи и хъс за живот може да се научи много повече, отколкото от един стандартен, макар и много дебел учебник.

  2. Да, и аз така мисля. Понякота много четене може да ни затормози с теории и подобни примери ми действат освежително и вдъхновяващо. Аз лично съм впечатлен от Беарс и от това как популяризира себе си.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s