Интервюто като маркетинг

В информационната ера, в която хората се нуждаят от информация за да вземат решения, интервюто е една много добра възможност за маркетинг.

Всички в по-малка или по-голяма степен сме имунизирани към масовите реклами, които „вървят“ по медиите. Маркетолозите непрекъснато умуват как да направят по-ефективно присъствието си в средствата за информиране и как да разпространят своите идеи. Закупуването на още медийно време и инвестирането в реклами е доста скъпо, а и никой не може да ни гарантира, че клиентите ще ни видят, запомнят и след това ще купят това, което им предлагаме. Една от причините, е че просто хората не вярват на реклами. Тогава как да убедим нашите потенциални клиенти, че ние сме хората, които ще им осигурим това, което търсят? Чрез интервю!

Интервюто е перфектната възможност за нас маркетолозите. Чрез него можем да си кажем всичко, което искаме на нашите клиенти. Почти всички други средства поставят ограничения върху това, което искаме да кажем и начина по който го казваме.

Част от недоверието към масовите медии се дължи на това, че се предават не лични съобщения под формата на реклами и хората не виждат кой стои зад тях и затова не им вярват. С интервюто не е така. Вижда се кой е човека от фирмата, който говори и той залага името и имижда си зад това което казва. Не може да говориш глупости и празни приказки, защото вредите ще са непоправими. Поради това тази форма на изява продължава да се радва на доверието на клиентите. Получава се като личен разговор, в който вески може да прецени до колко си сериозен и отговорен и това се прехвърля върху продуктите/услугите и фирмата, които представяме.

Замислете се какво прави маркетинга? Разпространява идеите на определен продукт/услуга/фирма като използва най-често не лични средства, поради което не може в прав текст да каже всичко, което иска. За да сме успешни е необходимо да ангажираме нашата аудитория, тя да ни изслуша и да ни разбере. Интервюто ни дава именно това: ангажираност, търпение да ни изслушат и най-голяма вероятност да ни разберат. Получава се нещо като лична среща с клиентите, в която имаме възможност да ги убедим, че ние сме точните хора.

За какво повече можем да мечтаем :)? Имаме възможност да кажем кои сме, какво правим, за кого го правим, защо го правим, как го правим, какво е различното при нас, какво ще получат хората от нас, защо да ни се доверят, да се похвалим, да покажем, че си разбираме от работата, какви са ни бъдещите планове, как ще се развиваме, нови неща около нас и т.н., и в крайна сметка да убедим потенциалните си клиенти да изберат нас.

Винаги съм обичал да чета интервюта. Лесно е да разбереш дали човек е искрен или увил всичко в целофан и е напръскал думите си с парвюм за да изгради положителен имидж. Интервюто наистина може да промени нещата. Просто не трябва да си високопарен и да не се изкарваш „по-светец и от Господ“. Заложете лично вие да отговорите на въпросите и представете вашите идеи, вашия подход и се разкрийте пред хората – те това очакват. Тук нямате ограничение от 2 минути и не е нужно да използвате различни похвати, които да предават вашето съдържание, просто в прав текст казвате всичко, което искате и за което се борите.

А как да ни забележат и да ни поискат интервю?

Като начало проучете, кои са медиите (вестници, списания, сайтове и т.н.) които пишат във вашата област, и кои са авторите. Набележете къде искате да имате интервю и започнете да следите какво пишат тези автори. Така ще знаете какво ги интересува и какво търсят тези автори. След това помислете как да им се представите, как да ги заинтересовате и какво да им предложите. Медиите постоянно търсят интересни фирми и интересни истории, които да разказват. Колкото и да се хитови лошите новини, хората и фирмите, които правята стойностни неща и са успешни и имат какво да кажат винаги ще са обект на интервюта и ще присъстват в медиите. Авторите, кото пишат във вашия сектор непрекъснато търсят интересни неща, за които да пишат, така че представете им се и ги запознайте с това, което правите. Тук е тънкия момент как да ги грабнем и да ни предложат интервю. Бъдете внимателни и не ги затрупвайте с прикачени файлове. Важно е да има дадете свобода при формирането на въпросите и да не ги ограничавате с много фирмени изисквания и ограничения.

Имайте високи изисквани в своята рабата, предлагайте качествени продукти/услуги, бъдете отворени и интересни и ще привлечете вниманието на медиите.

А за силата на медиите ще цитирам следното:
„Муха и министър се убиват с вестник“ – агент Тенев

Ако искате да научите как се прави стратегия за присъствие на марката в Интернет, оптимизация за търсещи машини, електронни продажби, маркетинг в социалните медии, планиране и купуване на реклама в интернет. Може да го направите на 14. юни 2011. Вижте линка по долу

eAcademy организират обучение на 14. юни 2011 Как се прави стратегия за присъствие на марката в Интернет, оптимизация за търсещи машини, електронни продажби, маркетинг в социалните медии, планиране и купуване на реклама в интернет.


еАкадемия и Приятели

Advertisements

7 thoughts on “Интервюто като маркетинг

  1. Много истина има в публикацията. Не искам да съм черноглед, но българинът вече се е наслушал на толкова лъжливи интервюта, че рядко може да му се привлече вниманието по този начин. Това е кофти, но истината е такава. Трудното е да се открие „златната среда“, между рекламата и истинското (без лъжа) интервю.

  2. Привет T.Gospodinov и добре дошъл в блога.

    Има го това, за което говориш, но си мисля, че въпрос е как ще си изиграеш картите. Не би трябвало да се опитваме да кажем всичко и да се покажем, че знаем всичко. Тънък момент, е но си струва да опитаме…

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s