Блогове или социални мрежи? И двете!

Знаете ли, че около 2 000 000 българи ползват социалните мрежи? Тази статистика дава основание на маркетолозите да продължат да инвестират своето внимание и усилия в тези мрежи и като,
че ли да ги предпочитат пред блоговете. А дали това е по-добрата стартегия?

Все повече фирми си правят профили/групи/фен страници в социалните мрежи с надеждата да спечелят клиенти. Но самото присъствие не е достатъчно. За да имаме успех е важно да разберем основния механизъм, който ги движи. Социалните мрежи са място където хората споделят това, което им харесва и така се свързват с други с подобни интереси. За да искаме да печелим от присъствие в социалките е необходимо да действаме според този механизъм. Какво означава това?

Последователно и редовно да публикуваме интересна, полезна и забавна информация за нашата фирма, марка, продукт, услуга или организация. Така ще даваме непрекъснато поводи на хората да говорята за нас, да разпространяват тази информация и да общуваме с тях. Това очакват хората от една фирма в социалните мрежи: да им осигурим интересна информация и лесна достъпност до хората, които стоят зад фирмата.

Затова смятам, че най-ефективния начин за маркетинг в социалните мрежи е да имаме фирмен блог, чрез който да осигуряваме редовно нова и интересна информация за нашите клинети. Така винаги ще бъдем актуални за хората, които ни следват и ще има даваме нови поводи да изберат нас.

Ако мога да направя едно сравнение между блоговете и социалните мрежи за по-голяма яснота каква ми е идеята. Те са като слънцето и луната. Слънцето свети със собсвена светлина, а луната с отразена. Така и блоговете за източник на ново и интересно съдържание (светлина), а социалните мрежи светят с отразената светлина (съдържани) от блоговете. Ако няма блогове, които да са източник на уникално и различно съдържание всички ние и вие, които ползваме facebook и останалите мрежи няма да има какво да споделяме. Затова според мен блоговете са източник на светлината (съдържанито), която е в основата на развитието на социалните мрежи.

Използвайте блогове и социалните мрежи заедно, когато правите маркетинг и със сигурност ще имате успех.

Да, не е лесно. Изисква много усилия и време, но няма да сте като купчината фирми с профили в социалните мрежи, които не казват нищо на клинетите си, не им дават повод да ги изберат и те забравят за тях скоро след като се присъединят към страницата или групата им. Ще се отличите и постоянно ще напомняте за себе си. Ако не осветявате своя профил или фен страница, чрез блога си те ще останат невидими и никой няма да ги види.

Advertisements

4 thoughts on “Блогове или социални мрежи? И двете!

  1. Страхотно сравнение. Заставам зад мнението ти. Социалните мрежи се превърнаха в твърде голяма част от нашия живот, за да бъдат пренебрегвани с лека ръка.
    Поздрави! 🙂

    1. Благодаря Борислав,

      Да, социалните мрежи вече са част от нашия свят и най-вече от този на маркетолозите :).

      Опитах се да дам мнение как според мен ефективно да ползваме мрежите за маркетинг. За мен блога и соицалните мрежи вървят ръка за ръка.

  2. Стефо, много оригинално сравнение. Аз лично отдавна съм убедена от ползата на блоговете за маркетинг почти във всеки сектор, но честно казано, ползата от facebook все още ми е трудно да усетя, поне в B2B областта. Може и да не ми достига информация, трябва да направя сърч за успешното му прилагане точно за тези цели.

  3. Благодаря Поли,

    Определено има разлика в целите, които трябва да се преследват за различните бизнеси.

    Ако имаме фен страница марка бира, трудно бихме могли да оценим дали маркетинг усилията ни във facebook са довели до промяна на потреблението на бира, защото няма как да си поръчаш бира през FB. Но може да се оцени промяна на посещението на сайта или или ако имат блог. Друга цел може да е общуване с потребителите на бира и да създаде имидж на различна и интересна марка и т.н.

    Например целите на Полет над ноща са съвсем различни и това променя поведението ни.

    А за някои продукти или услуги може директно да се проследи дали имаме запитвания и конкретни поръчки и тогава целта и средствата също са други.

    Вярно, е че В2В e специфичен, но толкова фирми вече правят маркетинг в FB, че маркетинг усилията няма да останат незабележими, защото тези служители, които правят маректинг в мрежата може да са част от потенциалните ни клиенти. А и често В2В е доста сложен и труден и социлните мрежи могат да скъсят дистанцията.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s