Маркетинг измама


Искам да ви разкажа една много интересна история за маркетинковия пробив на един френски дизайнер – Ито Морабито.

Ито Морабито винаги е мечтал да бъде дизайнер и на 19 решава да създаде фирма. Нямал е пари и е трябвало да измисли нещо различно и страхотно за да реализира своята мечта. Той разказва, че винаги се е възхищавал на големите и известни марки и на тяхната история, че зад всяка от тях стои човек с конкретна визия, който въпреки трудностите намира пътя и средствата да реализира своят мечта. Вдъхновен от тях той решава да създаде своя виртуална марка. Как? С малка маркетингова измама.

Променя името си на Ора-Ито и започва да създава дизайн на продукти на водещи световни компании, които го вдъхновяват: Louis Vuitton, Visa, Swatch, Apple, Gucc, Nike и без да иска разрешение от тях ги публикува в сайта си: www.ora-ito.com. Клиенти и медии започват да се интересуват от неговата работа без да знаят, че продуктите не съществуват реално. Скоро и самите фирми откриват Ора-Ито и дизайна на своите продукти. Вместо да го съдят или заплашват те му предлагат да работи за тях. Не след дълго неговото портфолио е пълно с продукти на Adidas, Renault, L’Oreal, Toyota, Gorenje, Thierry Mugler, Biotherm, Levi’s, Davidoff, e“Nike, Kenzo, LG Electronics, Guerlain, Ballantine’s и др.

Не закъсняват и международното признание. През 2002 г. Ито Морабито получава наградата за най-добър дизайн за алуминиева бутилка на Heineken. А за лампата ONE LINE за Artemide получава и Red Dot Design в Милано през 2004 г.

Две негови изказвания за мен са доказателство, че успеха му не е плод на луд късмет, а резултат на целенасочено търсене. Ето какво имам предвид:

„JUST DO IT
Съветвам ви: не се самосъжалявайте! Толкова хора казват: „О, нямам пари, не съм известен, лисва ми това или онова…“ Но Nike са го казали: Just Do It! Измислете нещо и ако то е хубаво, ще бъде забелязано и хората ще ви помогнат да види бял свят. Just Do It! Направете го, дори да е само на хартия, поне ще съществува! Например аз ако правех само това, което обичам, нямаше да правя толкова много неща!

THERE IS COMMUNICATION…
Много е важно да сте добър комуникатор – нашето поколение е поколение на комуникацията. Използвайте технологиите – имаме интернет, можем да пътуваме, имаме мобилни телефони, можем да разпространяваме идеите си из целия свят. Смятам, че комуникацията е, ако не половината, то поне 30% от работата. В началото аз мислех, че си губя времето, когато разговарям с журналисти, но разбрах, че това е част от процеса на работата. Само в едно интервю дизайнерът можеш да обясни своите идеи.”

Перфектен пример за интернет маркетинг и за това каква роля има комуникацията.

Използвана е информация от сп. Домът и www.ora-ito.com

Advertisements

11 thoughts on “Маркетинг измама

  1. Това е доказателство как човек ако иска да пробие трябва да бъде решителен, а не само да чака своят момент. Ако имаме добри идеи трябва да намираме начин да ги покажем или реализираме, пък ако не станат здраве да е – продължаваме напред.

    1. И мен ме вдъхнови. Често хора, които не са завършили маркетинг поставени пред предизвикателството сами да маркетират себе си измислят наистина страхотин начини да го напарвят. Трябва да се учим от тях.

    1. Има го това Евгени. Но пък големите фирми са научили за него след като той вече е привлякъл интереса на хората и медиите, т.е. те проектите му са харесвани и отзивите са добри. Мисля, че е било просто маркетингова дълновидност да се възползвата от тази популярност. Аз бих постъпил така, но има доста примери, когато има дела за подобни неща. Васи в своя блог е писала на тази тема.

  2. Готино! И въпреки, че и аз смятам, че успехът му е бил голяма доза късмет, все пак твърдо вярвам в българска поговорка „Късмет, късмет, ама както си го накъсметиш.!“ 🙂

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s