Хедхънтинг

”Участвам в блог-игра, на Деси Бошнакова от която мога да спечеля един от двата безплатни пропуска за семинара на Едуард де Боно в София на 23.09.2010 в НДК”.

Малко със закъснение, но все пак успях да се включа в готината игра на Деси. Поради различни събития, които ми се случват, не можах по-рано да публикувам разказа си. Нямам голям опит в писането на разкази и ми беше много интересно и приятно да пробвам. Реших да представя история в светлината на моя блог и да е свързана с темите, за които пиша. Очаквам сериозна критика, така, че смело може да коментирате. А ако ви хареса, ще съм ви благодарен ако ударите едно рамо в свежо за мен.

Благодаря ти Деси, че ме покани да участвам, съжалявам, че не можах по-рано да се включа. Това не е от нежелание. В интерес на истината самото завършване ми коства много усилия.. поради лични причини. Както и да е. Опитах се да напиша нещо различно, вие сте на ред :).

Eто моята история:

Бравата щракна и влезох в апартамента си. Беше петък и наближаваше 21:00, а все още говорех по служебния телефон. Явно някои клиенти не ги притесняваше, че отдавна бе свършила работната седмица. Най-после приключих разговора и телефона „полетя” към дивана. Малко след това и аз се тръшнах до него със студена бира в ръка. Тъкмо щях да отпия от cъживителната течност и телефона отново извъня. Беше непознат номер. Първата ми мисъл беше да не го вдигам. Но след това реших да изчакам и да видя до колко е сериозно обаждането. Дори и след третата глътка звъненето не спря. Реших, че явно някой проявява голям интерес към мен.

Чух спокоен и много уверен мъжки глас. Човекът се представи и каза, че е представител на консултантска фирми за директен подбор на служители, след което казва, че е хедхънтър. Бях изненадан и го попитах откъде е бил сигурен, че ще отговоря на това конспиративно обаждане в петък в 21:00. Човекът ми отговори, че това е част от изпитатието и се е надявал да вдигна.

Следваше запитване дали проявявам интерес за лична среща, на която да ме запознае подробно с конкретното предложение и да си поговорим. Каза ми да му се доверя и че няма да съжалявам за това. Бях чувал за хедхънтинг и затова реших да приема. Срещата беше в неговия офис, по мое настояване.

Докато си пийвах биричката сериозно ме зачовърка любопитството. Не, че не бях доволен от сегашната си работа, но човек никога не трябва да се отказва от добрите възможности за развитие. След като изпих още няколко бири си легнах с приято очакване за утрешната среща.

Очаквах офис тип ”вижте ме какъв съм тежкар”, всичко да е тъмно с масивни бюра и кожа. Но, интериора беше готин и много различен с нетипични елементи в него, много свежи цветове и много светлина. Офисът беше от типа отворено пространството. Имаше заседателна зала със стъклени стени с много столове разположени около голяма бяла дъска и джага. Футболистите бяха с надписи на фланелките „оптимисти” и „песимисти”. Хедхънтърът забеляза, че се загледъх в джагата и ме попита на кой отбор съм фен: „ЛЕВСКИ”почти извиках. Той се усмихна и каза: „И аз” и ме покани в тази стая, като явно усети ентусиазма ми. И докато сядах го попитах кой отбор има повече победи „оптимистите” или „песимистите”. Отговора беше, че „оптимистите” водят в класирането.

Бързо преминахме към основната тема. Моят домакин започна с крато въведени, в което обясни, че от известно време следят моята работа и са впечатлени от резултатите, които показвам. Реших да проверя и попитах, кои резултати смятат за впечатляващи. Той леко се усмихна и започна хронологично да представя моята кариера по фирми и браншове. Явно доста информация бяха събрали за мен. Хедхънтърът ми каза, че иска да научи повече за мен, но разговора няма да е под формата на стандартно интервю с въпроси и отговори. Каза ми, че иска да направим бърза игра за да прецени дали ще мога да се справя с новата ситуация, подготвен ли съм за промяна и мога ли да мисля латерално. Естествено отклони въпроса за работодателя, като каза, че ще остана повече от доволен и ме посъветва да се концентрирам върху играта.

Играта беше следната: Да помисля как да се създаде маркетинг кампания със следните думи: „Ръка, мастило, звезди, ум, ребро, термостат. А продукта, за кой трябва да е кампанията е Термостат. За представянето на идеята имах 10 минути.

До колкото знам това са системи за контролиране на охлаждането и отопляването. И така ето предложението ми как да разпространим идеята за нашите термостати. На пръв поглед продукта термостат изглежда неатрактивен, неинтересен, сложен и непопулярен за хората. Това, е защото малко се говори за него, хората не са добре запознти с него, а със сигурност такъв сложен продукт е интересен. Знам, че има много видове термостати и затова ще ми е необходимо доста мастило при срещите с проектантите за да мога да запиша всички приложения, ползи, цели, характеристики, особености и т.н. на термостатите за да мога да науча всичко за тях.

Чрез събраната информация ще създадем сайт и блог богати на информация и ще представим термостатите като интересни и атрактивни продукти. Ще наблегнем на уменията, които се необходими за измислянето и проектирането им, така ще покажем, че хората, които се занимават с този бизнес не са сухари, а гении и ще привлечем винаманието към нашата работа. Ще даваме подробна, полезна, интересна, лесно достъпна и разбираема информация за нашите продукти и ще обясняваме, защо да изберат нас. Така ще сме на една ръка разстояние до всеки, който се интересува от термостати. Нашия блог ще е нашата собствена медия, която всекидневно ще предоставя впечатляваща информация за нас.Ще привлечем вниманието на медиите и ще създадем новини, за които те да пишат. Ще присъстваме в социалните мрежи за да ни познават и за да ни се доверят.

Има една мисъл: „Маркетинга е толкова важен, че не трябва да се оставя в само в ръцете на маркетолозите”. За да има успех една фирма всички служители трябва да са звезди в нея. Това е много важно. Ако служителя се гордее с работата и фирмата си той е много ефективен ходещ и говорящ билборд. Ще приобщя всички към целта да разпростаняваме нашите идеи и ще позволя на всеки да е звезда в своята работа. Ако мога да убедя нашите служители, че ние сме най-добрите, значи ще мога да спечеля и потенциалните ни клиенти.

Ще се стремим да надмислим конкурентите, а не да ги надхарчим. Затова най-важното перо в нашия маркетинг бюджет ще е нашия ум. Ще разказваме интересни истории за нашите продукти и как те помагат на хората да променят живота си. Ще споделяме интересна и любопитна информация от кухнята на фирмата, какво ново се случва по света, ще се опитваме да ангажираме своите клиенти, ще подкрепяме българските разработки в областа, може да се организира конкурс за млади учени, ще показваме над какво работим, ще искаме мнението на клиентите си, ще очакваме предложения от тях, ще им даваме съвети и т.н. Ще се опитаме да привлечем вниманието и да предизвикаме общуването с нас за да докажем, че нашите продукти са забележителни.

Това е доста различен подход и ще трябва да сме подготвени да понесем доста критики, трудности, подигравки от конкуренти и други заинтересовани в бранша. Трябва да очакваме и непозволени удари, които могат да доведат до счупване на някое „ребро”. Промяната винаги среща сериозен отпор от хората, които са свикнали да работят по стария начин. Ако искаме да постигнем нетрадиционно високи резултати трябва да използваме и нетрадиционин подходи. Ще очаквам подкрепа от ръководството, без него няма да се получат нещата.

На пръв поглед изглежда трудно, но сложните продукти се популяризират най-лесно чрез интернет…..в този момент изтече времето.

Хедхънтъра се усмихна и ми каза да си избера отбор и да изиграем един мач на джагата. Избрах оптимистите :).

Ако ви е хареса моята история гласувайте за нея в svejo.net. Предварително ви благодаря.

12 thoughts on “Хедхънтинг

  1. Имам един въпрос и едно предложение 🙂

    Въпрос – историята истинска ли е или измислена (предполагам, че поне срещата с хънтъра е била истинска) .

    Предложение – началото ти е много силно и интересно, обаче после изведнъж губиш набраната инерция. Ясно, че си искал да използваш думите за играта, но се е получило малко изкуствено. Та, предложение – изведи ИЗВОДА от историята на по-преден план. Твоята е забавна, но е без извод, без поука, демек – ПОСЛАНИЕТО ти липсва. Това е от мен 🙂

    Успех в играта!

  2. Привет kadebg ,

    Историята е измислена.

    Усетих, че накрая има още какво да доизмисля, но….

    Благодаря за съвета. Вече е публикувана историята и мисля, че нямам право да направя промени с оглед на това, че е част от блог-игра.

    Относно завършека, определено е прибързан, но трябваше да го направя иначе нямаше да мога да се включа. Опитах се да е двусмислен и загадачен.
    Благодаря за пожеланието.

  3. Да, да 🙂 Предложението ми беше по-скоро занапред да го имаш предвид, за тази история – ясно.

    А завършека си е постигнал целта – двусмислен и загадъчен е 🙂

Вашият коментар

