Лесно ли е да се свържат с вас вашите клиенти?

Всеки предлага определен продукт, услуга или агитира последователи за определена идея. Концентрирали сме се да създадем богати на информация сайтове и блогове, в които се стремим да предоставим колкото се може повече информация на своите клиенти, защо да изберат нас и защо точно ние ще решим техните проблеми. А лесно ли е да се свържат с вас вашите клиенти?

Не съм сигурен защо, но много фирми подценяват страницата „Контакти“. Това е мястото, където се намира информацията как потенциалните ни клиенти да се свържат с нас. На пръв поглед всичко е ясно и елементарно. Слагаме телефон, факс, е-mail и смятаме, че сме готови да приемаме поръчките…. :).

Аз мисля, че е необходимо малко повече внимание да отделим на тази страница. Прави ми впечатление, че в много сайтове, че и в блогове дори е трудно да се свъреш с хората, които стоят зад тях. Първо страницата „Контакти“ или „Връзка с нас“ е много трудно да се намери. Цъкам, скролвам и немога да открия, сякаш целта е дали ще проявя ентусиазъм на откривател. Откривам я накрая и там нова изненада – няма телефонен номер. Само една форма за контакт и текст: „За връзка с нас, моля, попълнете всички полета на следната форма“.

Когато попадна на такъв сайт губя всякакво желаине за връзка с тази фирма и ме губят като клиент или партньор. Не мога да го разбера този начин на мислене. Влагат се усилия за направата на сайт, той се пълни с информация, популяризира се, фирмата присъства в социалните мрежи и когато се стигне до най-важното клиента да се свърже с тях, тази информация се пренебрегва. Странна работа. Всяка фирма заявява, че лично е заинтересована за нашите проблеми, а за връзка трябва да използваме един от ВЕЛИКИТЕ майл адреси: office, info и sale. Къде е тази лична заинтересованост?

В една своя книга Сет Годин разказваше за едно негово любимо занимание да се обади в офиса на Microsoft и да помоли да му дадат името и мобилния телефон на маркетинг мениджъра. Винаги отговора бил, че не можели да му дадат такава фирмена информация. А очакват ние клиентите да им предоставим лична инфорамция за нас, включително майл за връзка, а понякога и телефон.

Ето моето мнение по въпроса за връзката с нас. Трябва задължително да има имената, мобилните телефони и майл адресите на хората, които отговарят за отделните дейности/звена във фирмата. Така всеки ще може да се свърже с човека, който му е нужен и така няма да си губи времето да обяснява едно и също нещо и да го прехвърлят от един на друг служител. Името, телефона и майла на управителя също трябва да присъства, поне аз така мисля.

Винаги ми прави добро впечатление когато видя сайт и на контакти открия информация за връзка с хора от различни отдели, включително и имената им. Няма да споменавам сайтове като добри илоши примери, направете просто една бърза проверка и ще се убедите, че повечето сайтове пренебрегват възможността да улеснят контакта със своите клиенти.

Аз не харесвам сайтове, в които не мога да открия информация за контакт с човека, от който имам нужда. Мразя контактните форми. Не харесвам безличната комуникация и когато пиша майл предпочитам да си пиша с реален човек и да знам кой ще ми отговори. Иначе се говори за социални мрежи и за лична връзка с клиените и да сме винаги близо до тях. Как те да ни се доверят, като не знаят, кои сме ние.

А вие какво мислите? Лесно ли е да се свържат с вас вашите клиенти?

10 thoughts on “Лесно ли е да се свържат с вас вашите клиенти?

  1. Поздравления за поста, Стефане!

    Все още в сайтовете на много български фирми просто менюто „Контакти“ е излишно, защото на практика не върши никаква работа. Не е полезно нито за фирмата, нито за посетителите на сайта й, които случайно могат да бъдат и потенциални клиенти.

    Друга подобна практика е да се изписват имената на отделите в мейловете, а не имена на хора, от сорта manager@frima.bg, sales@firma.bg или support@firma.bg.

    Това винаги ме е разочаровало, защото ме лишава от удоволствието да си представя с какви хора установявам контакт. Може би за някои хора е удобно да се крият в позицията си и да отсяват кога да отговорят, кога – не… Може пък от гледна точка на спестяване на разходи да е по-удобно да не се правят промени в сайта, ако се промени личният състав.

    Но от гледна точка на успешните фирмени комуникационни канали подобни „тактики“ са просто нон-сенс…

    1. Благодаря Поли,
      Радвам се, че ти харесва.

      Оправдания винаги има. Ако пък често се сменят хората това означава, че нещо не е наред с фирмата, поне аз така мисля.

      Друга причина е да не ни затрупват със спам, но мисля, че и това не е сериозна причина. Ти имаше подробен пост за майлите и спама и аз съм съгласен, че щом е майл за бизнес, е нормално да получаваш бизнес предложения. Ако те дразнят определени съобщения си има начин да не ги получаваме.

      Според мен майла е за да се улесни комуникацията когато се прави определен бизнес и затова е добре да е ясно с кого го правим този бизнес.

  2. Напълно споделям, Стефане! Да не говорим, че попълвайки „формата за контакт“ (правила съм го няколко пъти), резултатът е нулев! Явно мейлите от тази форма отиват направо в кошчето… за по-удобно… 😦

    1. Александрина и аз имам същия опит с „формата за контакт“.

      Мисля, че тази форма на контакт стана много популярна в сайтовете за недвижими имоти и продажбата на зелено главно насочени към чужденици. Това е доста странно да не представяш себе си, а да продаваш доста скъпи неща, при които е необходимо да се изгради доверие, но всеки сам решава..

  3. Въпреки, че говорим за интернет среда при откриване на желания продукт, първото нещо което продължавам да търся е телефон за връзка. Има неща, като например интуиция в реалния контакт, което ме кара да го предпочитам пред другите форми. И когато не открия предпочитания от мен начин за комуникация, както казва Стефан „ме губят като клиент“.
    Замислих се, че е възможно да се осъществи контакт през скайп или социална мрежа, но дали фирмите са готови за това?

    1. Съгласен съм с теб Мира, когато се чуеш директно с определен човек има ефект на изненада и доста неща могат да се усетят, които при майл могат да се скрият. Може да се усети ентусиазма от евентуалната съвместна работа или обратното – разсеено и бездушно отношение. Много важна информация се научава просто от един телефонен разговор.

      Аз съм създавал контакт с клиенти и партньори по скайп или социална мрежа. Според мен той е възможен ако има откритост както със страницата за контакти. Ясно е кой стои зад профила или скайпа, с какво се занимава, за какно отговаря и т.н. Дори ако е от социална мреща можем да нучим много повече неща за човека, като напирмер, общи приятели, какви неща харесва, в какви групи членува, какви са последните му публикувани неща, как изглежда и т.н.

  4. Наистина важна тема! 🙂 Често ми се налага да търся контакт с фирми от различни сектори и понякога имам усещането, че се опитвам да намеря секретни данни за ръководството на ФБР! Много е важно компанията да дава възможност за връзка с отделите си – особено в днешно време, когато обратната връзка става все по-важна и ценена.

  5. Просто компаниите са твърде консервативни, а имането на сайт е пасивна реакция.
    Нужни са време и млади глави.

  6. Привет Иван и добре дошъл в блога,

    Чувал съм следното: Разпечатай ми сайта за да го разгледам 🙂

    Нужни са наистина млади хора и време.

Вашият коментар

