Издателство ЛИК пита: Имаш ли блог?

Преди малко повече от седмица попаднах благодарение на Манол на много интересна инициатива на издателство ЛИК, която се казва: Имаш ли блог? Реших да се включа поради 3 причини.

Първата причина е, че това е много добра идея на отдела по маркетинг. Често в блоговете по маркетинг и бизнес има страхотни примери за вирусни кампании на чужди фирми. Всички се възхищаваме и вдъхновяваме, но реалните примери в България за съжаление са доста малко. Инициативата на издателство ЛИК е точно идея за вирусна кампания.

Аз като човек, който се интересувам от маркетинг приветствам подобна идея и смятам, че тя си струва да се сподели. Мисля, че има какво да научим. Интересното тук са целевите клиенти на „вируса“. Цялата кампания е насочена към блогърите. Не знам на какво основание са взели това решение, но определено смятам, че правилно.

Дали са използвали това, че шума, който се вдигна около затварянето на електронната библиотека chitanka.info потвърди предположението, че блогове могат да доведат до промяна и, че те могат да влияят на общественото мнение. Или просто следят и четат блогове и са забелязали една много важна прилика между всички блогъри. Блогърите четат, споделят и пишат за книги. Едва ли има блог, в който автора да не споделя отвреме на време коя е последната страхотна книга, която е прочел. Хората, които имат блогове са доказателство, че „слуховете за смърта на четящите българи са силно преувеличени“ (ако мога да използвам думите на Марк Твен). Може и други причини да има. Но според мен от издателство ЛИК прекрасно са разбрали, че блогърите са активно четящи, и че ако се насочат към тях могат да реализират страхотна вирусна кампания.

Мога само да кажа: БРАВО и ПОЗДРАВЛЕНИЯ за желанието и смелоста да са различни. И още едно поздравление за колегите, че са си подготвили домашното :). Сегменитрането е перефктно, а и средствата са избрани също перфектно.

Много ще ми е интерсно ако някой от отдела по маркетинг на ЛИК се включи с коментар и сподели идеята за кампанията и дали предположенията ми са верни. Да го кажа така, ако аз отговарях за маркетинга на издателство щях да се насоча към блогърите и да се опитам да ги ангажирам в определена вирусна инициатива. Защо ли? Защото те четат и са целеви клиенти на всяко издателство, могат да разпространят определена идея и да повлияят на много хора, и защото подъдржането на връзка с блогърите и ще ми даде безценна информация за желанията и проблемите на четящите.

Ето и инфо за самата кампания Имаш ли блог?. С две думи за повече посетете блога на ЛИК. Има списък с книги, избираш си една, пишеш майл, изпращат ти няколко въпроса, отговаряш и след това получаваш книгата. Четеш и до един месец трябва да напишеш реценция за прочетената книга. Ако някой иска да се включи, нека да си хареса някоя от книгите (списъка е в блога на ЛИК) и да напише един майл. Единственото изисквание да имаш блог и след като напишеш реценцията да оставиш инфо как и други могат да се включат. Ако се изпълнят тези две условия, всеки може да стане рецензент на издателство ЛИК.

Описах самата кампания за да покажа, че и средствата за ангажиране на блогърите са добри. Предоставя се книга и се иска тяхното мнение. По-голямо уважение не се сещам да е показвано от друга фирма (ще се радвам ако аз съм пропуснал подобен случай). Поздравление за условията, които са избрали. Определено опита с воденето на фирмен блог е помогнало да разберат доста неща за блоговете и блогърите.

За другите две причини ще бъда по-кратък.
Втората причина е, че ми е интересно да участвам в тази маркетинг кампания и лично да проследя какво ще са резултатите. Тя ще ми донесе запознанство с нови хора, книги и нови читатели в блога. Ще опитам нещо ново – да бъда рецензент и със сигурност ще спечеля още малко знания и опит от нещо различно.

Третата причина е, че около затварянето на електронната библиотека chitanka.info се натрупаха много негативни емоции между читатели и издатели. Аз съм против тези действия на правителството и се радвам, че линка на Читанка продължава да работи 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 :). Действията на тези няколко издатели, които са предизвикали проблемите показват колко са ограничени и страхливи. Кампанията на издателство ЛИК: Имаш ли блог? е позитивна и е крачка към по-доброто разбиране на българските читатели и възможност за нормален диалог за нуждите на двете страни. За да се получат нещата е необходимо и издателства и читатели да се изслушваме повече.

Ето и коя книга си избрах: Бизнес мисленето – Пол Слоун.

Това са моите три причини да отговоря на Издателство ЛИК. Да има м блог и ще се включа в кампанията им.

Вие какво мислите за инициативата на Издателство ЛИК?

Advertisements

8 thoughts on “Издателство ЛИК пита: Имаш ли блог?

  1. Благодаря ти, че сподели – не бях видяла тази инициатива. Смятам, че е супер и също се включих 🙂
    Поздрави

  2. Здравейте всички,

    Първо искам да благодаря на Стефан за ценното мнение :-))

    Предположенията Ви определено са вярни и всъщност от същите мотиви започна и инициативата ни за блоговете. Самата аз имам блог вече от около 5-6 години и беше много приятна изненада, когато се оказа, че дори на работното си място отварям много български блогове, изобщо имаме си любимци и си препращаме техни статии и открития. :-)) Това ме накара да се замисля по въпроса и така ми хрумна идеята за рецензиите. Естествено след това имаше и доста доизмисляне, но вдъхновението ни бяха български блогове, свързани с книгоиздаване, маркетинг и технологии.

    Има и още нещо – за нас е много важно да получаваме обратна връзка от читателите, което обикновено става на Панаира на книгата. Решихме обаче, че това не е достатъчно и първо спретнахме инициативата Коментар за книга, след това дойде Размяната на книги в Борисовата градина, последва я идеята за блоговете и после – В търсене на книгата-мечта. Засега Имаш ли блог? е това, което ще ни доближи най-много до желанието ни, а именно – да получаваме реално и задълбочено мнение за книгите ни, сътрудничеството и приятелските отношения с много блогъри ще бъдат супер бонус 🙂

    А относно Читанка.инфо – няма нищо общо, защото идеята е доста отдавна, за жалост обаче не можах да я организирам преди отпуската си през юни. Все пак този казус отново доказа, че блоговете са особено важни – видяхме и поредното доказателство, че блогърите СА четящи хора, и то такива със собствено мнение и изгледи за книгоиздаването.

  3. Привет Севда,

    Благодаря за коментара. Ще ми е приятно да общувам с колега :).

    А мога ли да попитам за повече информация за вашия блог, ще ми е приятно да следя.

    Инициативата ви е много добра и ще участвам с желание и ще следя с интерес как се развива.

    Пожелавам ви много успех.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s