Какво ни е нужно за да станем съвършения маркетолог?

В една книга, която чета в момента прочетох отговора на въпроса: Какво ни е нужно за да станем съвършения маркетолог? Ето как….

Минавам направо към отговора без да губя време. Прочетох, че за станем съвършени в своята работа са ни необходими 10 000 часа усилена и всеотдайна работа или казано по друг начин 10 години усилена и всеотдайна работа.

Ако го отнесем към темата на моя блог, съвършенството в маркетинга се постига с 10 000 часа всеотдайна работа. Как ви се струва колеги :).

По нататък ставаеш въпрос, че всички хора, които са постигнали страхотен успех в своята професия си приличат по едно нещо. Те са посветили 10 000 часа от своя живот на своята работа. Това са 10 години точно фокусирна и целенасочена практика в усъвършенстване на определени умения. Това доказва, че всички имаме потенциала и можем да достигнем до точката на съвършенство. Но са ни необходими обикновенно 10 000 часа отдаденост на нашата работа.

Звучи ли ви стряскащо? Или ви звучи невероятно? Проблемът е, че не всеки е склонен на такава саможертва, на такова търпение и на такава вяра в своите възможности. Винаги искаме мигновенни резултати и бързо се обезкуражаваме ако не получим успех. А не трябва да е така.

Мисля, че всеки може да открие пример в своя живот когато се захванал с нещо и си е мислел, че никога няма да може да се научи да го прави както трябва. Струваше ли ви се трудно да се научите да карате колело? Докато сте се опитвали да се научите да карате колело мислели ли сте, че ще може да карате някога колело без ръце? Знаете ли, че преди е имало спорт, който се е казвал „Колофутбол” или футбол с колела? Спомнете си колко пъти сте падали и сте разбивали колената и лакитте си. Но не сте се отказали и резултата е, че сега може да карате колело без проблем. Ето доказателство за правилото на 10 000 часа всеотдайна работа.

Вземете всеки човек, който смятате, че постигнал значим според вас успех. Опитайте да научите малко повече за неговия живот или работа. Най-лесния начин е да прочетете автобиографията на някой известен човек. Ще откриете, че той наистина е посветил 10 000 часа на фокусирна и целенасочена практика за усъвършенстване на определени умения.

Искам да споделя едни от любимите ми реклами. Това са рекламите на Johnnie Walker заедно с посланието им Кeep Walking. Те са също потвърждение на това правило. Ето три линка: 1, 2, 3.

Има два въпроса, които могат да ни помогнат по пътя на съвършенството и да не губим увереност и мотивация през тези 10 000 часа всеотдайна работа. Трябва всеки ден да си ги задаваме. Ето въпросите:

Въпрос 1: Как мога да подобря работата си днес?
Въпрсо2: Какво прави в този момента, човека който е най-добър в света в моята професия?

Проумях, че ако си задаваме всеки ден тези два въпроса ще дойде ден, в който риторично ще можем да отговорим на въпроса: Какво прави в този момента, човека който е най-добър в света в моята професия? Просто, защото в един момент ние ще се превърнем в човека, който е най-добър в света в своята професия. Само не трябва да забравяме, че са ни нужни 10 000 часа фокусирани усилия и целенасочена практика в усъвършенстване на определени умения.

Книгата се казва „Лидерът, който нямаше титла: Модерна история за истинския успех в бизнеса и живота” и от Робин Шарма:

Така, че keep walking и keep bloging 🙂

Advertisements

12 thoughts on “Какво ни е нужно за да станем съвършения маркетолог?

  1. Поздравления за чудесния пост, Стефане!

    Понеже вече имам почти 15 години ежедневни усилия в тази професия, мога само да те успокоя, че още не са достатъчни, за да се чувства човек съвършен маркетьор 😦 но определено не губя надежда!

    Това е едно от най-важните неща за успеха – да полагаме ежедневни усилия, да се учим от най-добрите и от собствените си неуспехи. Разбира се, за това е необходимо търпение и много амбиция, и да харесва човек това, което прави!

    Но има и много неща в околната среда, от които зависят нашите резултати… пазара… бизнес културата… конкретната фирмена среда… индустрията, в която е попаднал.

    Успех по пътя към съвършенството!

    1. Предполагам, че 10 години са образен пример, че е необходимо много време за да станем съвършенни в определена дейност. Със сигурност си по-добра от преди 5, 7, 9 или 10 години и мисля, че това е смисъла да продължаваме напред и да се учим.

      Няма спор за влиянието на околната не само на бизнес, но и на културна среда. Може би е по-лесно да се каже, но би трябвало да използваме специвичните условия като възможности и да се възползваме от тях. Не би трябвало да се страхуваме от тях, а да ги използваме в наша полза. Пример, в България всеки подозира, че бизнес отношенията не са честни, ето възможност от нашата бизнес и културна сред да се отличим сред останалите.

  2. Ха, точно вчера се запознах с тази теория в книгата „The Presentation Secrets of Steve Jobs“ 🙂 Мисля, че е напълно валидна – съзнавам, че имам да трупам още много годинки опит, докато стигна до експертно ниво. Но според мен ключът е да не се отказваш и дои когато вече си признат специалист, да продължиш да се учиш и да намираш нови идеи.

    1. 🙂 Ето доказателство на идеята за 10 000 часа необходими за съвършенния успех използвана от човек, който е страхотен пример за успех – Стив Джобс.

      важно е да не забравяме следното: ПВН – ПРОДЪЛЖАВАЙ ВИНАГИ НАПРЕД 🙂

  3. Здрасти Стефане,

    аз пиша за първи път в твоя блог, но преди да коментирам поста искам да те похваля за блога – супер е 🙂

    Сега по същество. Това за 10-те години е доста вярно. Според мен може и да са 15 и 20. Колкото повече толкова по – добре. Моето мнение е, че когато искаме да станем добри в нещо ние трябва да имаме солиден опит зад гърба си не за да го показваме, а за да сме сигурни в това, което говорим и показваме. Само тогава ще можем да убедим „клиента“ човека с/у нас, че той има нужда от нашата помощ.

    Така мисля аз 🙂

    Успех!

    1. Привет Тихомир и добре дошъл в блога.

      Благодаря за хубавите думи. Поздравление за хубавото интервю в Буркана.

      Всички искаме да сме успешни, но искаме да станем такива бързо. Няма как да стане, нужно е всеотдайност и постоянство. Това изследване го доказва.

      Имаше една история, за водата и скалата. Въпреки, че скалата е по-твърда с времето водата пробива дупка в нея. Показателена и вдъхновяваща история.

      Ще ми е приятно да общуваме.

  4. Ако знаеш само как ме надъха….. Аз вече 12 години се старая да давам всичко и бях започнал да се чудя защо така ми се отдава а то какво било – просто съм бил съвършен 🙂

  5. Привет Димитър,

    Добре дошъл в блога.

    Ето ти си реален пример за това правило. Значи действа….

    Атака, атака сините в атака….това е истината 🙂 иначе няма победа.

  6. здравейте малко се отклонявам от темата ,но бих искала да попитам за да си добър маркетелог трябва ли да знаеш някакъв език и ако трябва какво мислите за немски език за тази професия?

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s