Какво искат клиентите?

Преди няколко дни имах изключително интересен разговор с човек с много богат опит и в бизнеса и живота. Темата ни на разговора беше за работа и по-точно за трудностите при обслужването на клиентите. Аз споделих няколко проблема, които имам в работата си и тогава той ми даде много точен отговор на въпроса: Какво искат клиентите?

Предполагам всеки си е задавал този въпрос: Какво искат клиентите? Ето отговора, който получих:

Клиентите искат да ги пуснеш в едно огромно поле с краставици и те да могат сами да избират кои краставици да откъснат: къси, дълги, тънки, дебели, узрели, зелени и т.н.

В първия момента се, усмихнах на този отговор, но после като се замислих открих доста истина в тези думи. Наистна е така, клиентите имат понякога невероятни изсквания и претенции. Може би ако имаме такова поле с краставици и ги пуснем само тогава те ще са напълно доволни :).

Единствения друг въпрос, който може да се доближи по сложност до това, Какво искат клиентите е Какво искат жените? (това малко в кръга на шегата 🙂 ).

Обяснението и разяснението, което получих от човека, който ми даде този отговор беше, че винаги ще има трудности и проблеми при работа с клиенти, но това не трябва да ни плаши и подтиска, защото именно това е нашата работа да решаваме проблемите на нашите клиенти. Всяка фирма работи за определени клиенти и ще продължи да го прави ако ги слуша и решава техните проблеми. В това как се справяме с осигуряването на поле с краставици зависи и колко ще сме успешни :).

Какво мислите за този интересен афризмът, имали истина в него според вас?

Advertisements

11 thoughts on “Какво искат клиентите?

  1. Според мен има много истина в този афоризъм. Но все пак не бива да забравяме, че освен капризни, има и неосведомени клиенти. Дори да осигурим на потенциалните купувачи поле с голямо разнообразие на своите продукти и да ги пуснем да си избират, това няма да е достатъчно. Ако те не са запознати с предимствата и недостатъците на отделните продукти или ще направят грешен за своите потрбности избор и ще останат недоволни, или колебаейки се, изобщо няма да направят избор и нямат да купят нищо от нас.
    Затова освен голямо поле с краставици 🙂 и градинарят трябва да е наблизо. Клиентът трябва да има към кого да се обърне, ако има въпрос или нужда от препоръка. Ние трябва да сме близо до своите клиенти, за да ни имат те доверие, да бъдат поласкани от нашето желание да удовлетворим техните потребности, а не просто да им вземем парите. Именно тогава купувачът се връща отново и отново, дори ни препоръчва на свои познати и приятели.

    1. Привет Милена,

      Съгласен съм. Всяко поле с краставици има нужда от градинар/краставичар :). Въпроса е клиента да ни има доверие. Има хора, които по природа са недоверчиви и за тях решението е сами да си изберат краставиците :).

  2. Аз лично искам човек, който да ми посочи точно къде стои моята стока и чак след това да ме остави в морето от краставици (ако реша, че ми се разглежда евентуално). 🙂
    Няма нужда да изразходвам 1 час в гледане за да си купя хляб, особено ако има кой да ми покаже къде точно стои пълнозърнестия, леко препечен и без консерванти…

    Точно по същият начин стои въпроса и с другите стоки. Клиентите искат да направим живота им по – лесен и по – приятен. Нищо повече!

    Те искат:
    1. Скорост – … никой не иска да прекара живота си в чакане нещо да се случи.
    2. Пазаруването да е лесно като детска игра – без да създаваме пречки…
    3. Честност и коректност – ако не можете нещо, по – добре не обещавайте!
    4. Контрол – клиента иска пълен контрол над решението за покупка.

    Аз мисля така. 🙂

    1. Привет Мария,

      Много ми хареса твоя коментар. Аз също мисля така и вярвам, че това е правилния начин на работа.

      Прави ми впечатление, че все повече хора започват да ценята времето си и знанията на хората, с които работят. В крайна сметка когато плащаме за нещо на някого ние искаме да ползваме неговото знание или умение да свърши нещо за нас и да ни спести време. За да се получат нещата е много важно доверието. Да се доверим на неговия професонализъм.

      Все още ние българите сме недоверчиви и все си мислим, че ни лъжат и затова доста хора мислят, че като ги пуснат сами в поле с краставици ще се справят по-добре сами.

      Въпреки това нещата се променят…

  3. 🙂 страхотно е, че повдигаш такава тема, защото Обслужване и грижа за клиента, такива каквито трябва да бъдат, в България все още няма.
    Има известни опити, но те са спорно успешни.

    И то не е само защото твоето поле с краставици не върши работа – напротив – твоето поле си е ок, но често пъти не искаме да пуснем клиента там, защото докато избере своите краставици, прегазва и унищожава краставиците на следващия ти клиент…

    мда… ох 🙂
    разбра ли нещо 🙂

  4. Интересен въпрос повдигаш 🙂

    Всичко е до културата ни. Каквито сме като клиенти такива сме и като продавачи. Но обикновенно роптаем винаги срещу другата страна и тя не е права.

    Разбрах те :).

  5. 🙂

    Да, културата…

    всъщност не сме еднакви като клиенти и продавачи – напротив.
    Като клиенти сме свръх взискателни и все някой ни е длъжен, а като продавачи сме точно обратното – „да се оправя, да не би да съм му длъжен“…

    ако това си имал предвид, значи си прав 🙂

  6. Здравейте и от ме-случайно попаднал.
    Мисля,че клиентът не винаги е наясно какво точно иска и в това се корени основният проблем.На него му се иска да влезе в полето от краставици-по презумция да хареса,а не да посочи кое точно му е необходимо.
    Работила съм в кафееният бизнес 7 години и мога да ви кажа,че клиента е невежа по природа-той трябва да бъде научен.В България всеки мисли,че е роден за велики дела(цитат на покойният ми съпруг),но много малко хора са нясно с това какво могат ,как го могат и как да го реализират.
    Но пък тези,които работят за каузата от сърце и с открито лице,няма как да сбъркат.Те не се страхуват да споделят мнение,а дори и да грешат ,разбират,че това е част пътя и обучението.И това вдъхва ДОВЕРИЕ.
    Приятно е да се работи с такива човеци.Вярвам,че не са един или двама в България.

    1. Привет Доротея,

      Благодаря ви за коментара.
      Клиента е невежа по природа-той трябва да бъде научен, май и трябва да го пазим от него самия.

      И аз вярвам, че не са един или двама вхората които оипсахте. Просто в повечето случаи те с работят тихо и спокойто и не се шуми около тях. Всеки човек ако се замисли познава такива хора, но от тях може да научи много неща.

      Блогът им има свой домейн – http://www.stefanrusev.net и там публикувам новите си статии. Ще се радвам да общуваме там.

      Поздрави
      Стефан

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s