За моя начин на четене

Продължавам щафетата от Поли Козарова за блог-анкета за това как четем. Успях да проследя, че тази блог-анкета тръгва на 24 май от блога на Алекс. Идеята е с въпроси и отговори да се провери кой как се отнася към четенето и любимите си книги.

Q: Похапваш ли докато четеш? Ако го правиш, коя е любимата ти “храна за четене”?
A: Не. Когато чета нито ям нито пия, четенето ме поглъща напълно.

Q: Какво обичаш да пиеш, докато четеш?
A: Единствено вода, ако ожаднея.

Q: Отбелязваш ли си някакви пасажи и моменти книгите или идеята да драскаш по книгата те ужасява? Как отбелязваш последната прочетена страница – книгоразделител, кучешки ушички (като прегъваш листа отдолу), оставяш книгата отворена?
A:Не обичам да подчертавам или драскам по страниците. За отбелезване докъде съм стигнал използвам обикновен книгоразделител. Често обаче не ползвам нищо, защото когато хлътна по някоя книга я прочитам толкова бързо, че разделителя е излишен.

Q: Художествена или нехудожествена литература? Или и двете?
A: И двете. Но напоследък чета обаче повече нехудожествена литература, свързана с работата ми. Това са книги за маркетинг, управление, личностно развитие и др. От художествената литература обичам исторически романи, също и т.н. „тежки романи“, които ме карат да се замисля и да науча нещо. Обичам автобиографии на известни хора, защото ми действят много мотивиращо.

Малко съм маниак на тема за Васил Левски и съм си направил списък с книги издадени за него на български. И лека-полека си ги намирам.

Не знам дали е оправдание, че влагам повече усилия в работата си, но броя на книгите художествена литература е доста по-малък от нехудожествена литература. Не съм доволен от тази тенденция и смятам да поработя за нейната промяна :).

Не обичам криминални романи.

Q: Държиш ли да прочетеш главата до края, преди да оставиш книгата, или можеш да си спреш по всяко време?
А: Откакто стнах баща чета когато мога и се налага спра докъдето съм стигнал. Често чета късно вечер след като заспи малкия и тогава чета до където ми стигнат силите. Доволен съм ако успея да намеря време и сили просто да почета

Q: Можеш ли да захвърлиш книгата, ако авторът те дразни?
А: Много рядко ми се случва. Книгата за мен не е статия, която ако не ми хареса да я захвърля. Не бързам в избора си на книга и почти винаги съм доволен от избора си. Вярвам, че от всяка книга може да се научи нещо полезно.

Q: Ако попаднеш на непозната дума, спираш ли, за да потърсиш някъде значението?
А: В повечето случаи продължавам напред, но се връщам по-късно да потърся значението и.

Q: Какво четеш в момента?
А: “Малкото е новото голямо. 183 прозрения и забележителни бизнес идеи” на Сет Годин и „Лидерът, който нямаше титла“ на Робин Шарма.

Q: Коя е последната книга, която си купи?
А: На Сет Годин “Малкото е новото голямо. 183 прозрения и забележителни бизнес идеи”.

Q: От тези хора, които четат само по една книга, ли си или можеш да четеш по няколко наведнъж?
А: Не мога да се стърпя да не чета няколко книги. Прекалено съм емоционален и жаден за знания и искам колкото се може повече и колкото се може по-бързо :). Но съм открил поне за себе си, че не трябва да прекалявам с четенето на много книги едновременно. Всяка идея или история си иска нужното внимание за да се усвои.

Q: Имаш ли си любимо място/време за четене?
А: Предпочитам дивана, но чета навсякъде. Обичам много да чета когато пътувам във влак или автобус, особено ако пътя е през планината.

Q: Какво предпочиташ – поредици от книги или самостоятелни издания?
А: Зависи от историята, ако ме грабне ще изчета поредицата. Инетресуваме това, което чета, а не дали е поредица или самостоятелно издание.

Q: Има ли книга или автор, които препоръчваш отново и отново на всичките си приятели?
А: „Война и мир“ на Лев Толстой. Чел съм я 3 пъти, да наистина и е страхотна. „Идиот” на Достоевски и всички книги на Антон Дончев.

Много хора говорят против книгите на Пауло Коелю, че били за манекенки и т.н. За мен „Алхимикът“ е книга, която ценя, защото ми помогна да повярвам, че следването на лудите мечти е възможно.

Q: Как организираш книгите в библиотеката си? (по жанр, заглавие, име на автора, т.н.)
А: Трудно успявам да организирам нещо, защото малкия ми син разбърква всичко и просто ги събирам до следващия път 🙂

Предавам нататък на Ивелина Атанасова, josephflavius и Светослав Бляхов.

5 мнения за “За моя начин на четене

  1. Благодаря ти, Стефане, че се отзова на поканата ми и продължи щафетата!

    Ти си от прекрасните примери на млади хора, които четат и то не само тогава, когато обстоятелствата и професията изискват това. Според мен, страстта ти към четенето е една основна причина за твоя успех в маркетинга.

    За съчетаването на любовтта към детето и към четеното, от собствен опит знам, че не е лесно, но пък детето е такава прекрасна книга… Да си я четеш с удоволствие!

  2. Благодаря Поли за хубавите думи.

    За мен беше удоволствие да се включа в тази блог игра.

    Шайката е голяма работа :). Става все по-интересен 🙂

Вашият коментар