Защо използвам социалните медии

Деси Бошнакова ме покани да се включа в блог играта „Защо използвам социалните медии„, организирана от Манол. Включвам се с малко закъснение, но пък с голямо желание. Искам да благодаря на Деси за поканата.

И така, Защо аз използвам социалните медии.

Причината да използвам социалните медии е свързана с работата ми като специалист по маркетинг. Точно когато започнах работа във фирмата, в която в момента работя започваше усилено да се говори за маркетинг възможностите, които предлагат социалните мрежи. Търсех нов начин да популяризирам идеите на фирмата, в която работя и реших да експериментирам. В бранша, в който работя никой не използваше тези медии за маркетинг и в това видях възможност да се отличим.
И така започна моето навлизане в дълбокото море наречено социални медии.

С първите маркетинг успехи в социалните мрежи се засили интереса ми към тях. Започнах да експериментирам все повече и повече и да навлизам все повече и повече в дълбокото. Лично за себе си открих, че наистина тези медиии са невероята възможност за популяризиране на определена идея, фирма, продукт или услуга. По този начин „социалките“ както често ги наричат станаха часта от професионалното ми ежедневие.

Открих също, че в социалните мрежи може да се съчетае полезното с приятното. Успях да открия следите на много съученици, състуденти, познати и приятели, които са поели по различни пътища и сме се отдалечили един от друг, и за съжаление сме се позабравили. Беше ми много приятно да възобновя контактите си с тях, да разбера какво става с тях, с какво се занимават в момента и т.н.

Основната идея на социалните медии е да предоставят възможност на хората да откриват и споделят информация и да комуникират помежду си. По този начин много лесно може да откриеш хора, които имат същите интереси като теб. Благодарение на тази възможност успях да се запозная с толкова много готини, интересни, знаещи и вдъхновяващи хора. Няма да изброявам имената на тези хора, защото са много и не искам да пропусна някой, но те присъстват в профилите ми соц. мрежите.

В тези мрежи всеки споделя информация, която за него е интересна и по този начин аз успявам с малко усилие да открия много полезни неща. Това не е за подценяване, защото в забързаното време понякога се пропускат важни неща, но със социалните мрежи това е невъзможно.

Едно от нещата, които най-много ми харесват в социалните мрежи е, че се изгражда определено общество, което споделя своите знания, като по този начин се получава взаимно развитие и израстване в личен и професионален план. Това е страхотно. Приятния и уважителния тон на общуване прави достъпа лесен и дава увереност, че всеки е добре дошъл. Аз това го ценя много, въпреки, че във всяко стадо си има черни овци… :).

Според мен върха на социалните мрежи е блога. Аз водя моя блог от ноември 2009 и съм все още прохождащ, но съм очарован от възможността да блогвам и да общувам с хора с подобни интереси като мен. Между другото водя и блога на фирмата, в която работя. За блоговете мога да говоря цяла вечер. Ще кажа, че благодарение на тях научавам много нови неща в своята професия, свързвам се с хора с подобни интереси и имам възвожност да споделя и популяризирам своите идеи.

Много хора смятат, че трябва да пазят и крият своите знания и да не ги споделят с другите. Социалните медии се ползват от хора, които мислят по коренно различен начин. Аз вярвам, че в основата на човека е общуването и споделянето. Това е начина за развитие в професионален и личен план.

Изминалата работна седмица беше доста натоварена и напрегната за мен и затова не можах да се включа на време в блог играта на Манол. Поради тази причина няма да отправям покана. Всеки който чете блога ми нека се чувства поканен да остави коментар на тема „Защо той използва социалните медии“ или да напише в своя блог това, което мисли по въпроса.

2 thoughts on “Защо използвам социалните медии

Вашият коментар

