Как да пишем по – добре

Откакто имам блог все повече се интересувам от съвети как да пишем по-добре. И преди съм се зачитал в различни съвети относно писането, но сега когато водя блог имам повишено внимание към този тип информация.

Още преди да започна своя блог попаднах на две интересни безплатни ръководства относно по-доброто писане. Скоро пак ги прочетох и реших да ги споделя в блога си. Причините са, че според мен са полезни, а и авторите желаят техния труд да достигне до повече хора.

Първото ръководство се казва Как се пише блог статия. Автор е Димитър Николов, неговия блог е kreativen.com. Втория труд е Съвети за писане от големите. Автор е Преслав Ганев, неговия блог е Литературата Днес.

Можете безплатно да си ги свалите. В ръководството на Димитър Николов ще откриете информация за цялата технологи при написването на една блог статия: Търсене на подобни материали, събиране на информация, създаване на заглавие, писане на съдържание, подбор на изображение. Преслав Ганев се е постарал да събере интересна компилация от съвети на известни писатели, които действат много вдъхновяващо.

Димитър Николов се е насочил изцяло към съвети за писането на блог статии. Съветите на големите писатели са по-широко насочени, но мисля, че са полезни, защото ще черпим идеи директно от световноизвестни писатели. Надявам се да са ви полезни както на мен.

Като при всяка друга дейност всеотдайността, желанието и трудът се отплащат. Харесаха ми 10 съвета на Браян Кларк (води блог на писатели: Copyblogger ). Ето неговите съвети:
1. Пишете.
2. Пишете повече.
3. Пишете още повече.
4. Пишете още повече дори от #3.
5. Пишете дори и тогава, когато не ви се пише.
6. Пишете също и когато ви се пише.
7. Пишете винаги когато имате да кажете нещо.
8. Пишете и когато нямате.
9. Пишете всеки ден.
10.Продължавайте с писането.

Ще трябва да четем много и още повече да пишем :). Ако имате информация за други подобни съвети как да пишем по-добре, ще съм ви благодарен ако ги споделите.

3 thoughts on “Как да пишем по – добре

  1. Моят блог е Дневникът на Майя Динева и там си пиша, както си знам. И смятам да продължавам с писането, но за разлика от Вас, не съм търсила някой да ме учи, защото не ми е минало през ума, наистина. Но Вашите съвети с радост ще последвам!

  2. Привет Майя, нека на „ти“ :),

    Разгледах твоя блог и моето мнение е, че пишеш наистина увлекателно, поздравления.

    Относно съветите, според мен е добре, човек да ползва или поне да познава опита на другите хора, просто защото нашия живот е прекалено кратък за да откриваме всичко сами, при положение хора преди нас са достигнали до определено ниво и ние можем да се поучим от техните съвети и да продължим да открием нещо ново, което да добавим са следващите след нас…

    По-голямата част от хората като мен, които имат блог в последствие са запалени по писането, но пък смятам, че всички сме влюбени в четенето и е полезно да прочетем какъв е подхода на други, които имат вече успех с писането, най-малкото да се вдъхновим и да съберем смелост да пишем какато ти каза „както си знаем“ :). Правило ми е впечатление, че повечето изключения в правилата за писане са се появили, защото така са писали големите писатели и те са нарушавали установените норми. Мисля, че когато сме запознати с различни съвети и опит по-лесно може да изградим свой начин на писане.

    Тези съветиса на Димитър Николов и Преслав Ганев аз ги харесвам и ги споделям, защото според мен са полезни и обогатяват начина на разбирането ми за писане.

    Поздрави и благодаря за коментара 🙂

Вашият коментар

