Какво трябва да знаем за маркетинга

30 вдъхновяващи маркетинг прозрения от Сет Годин за това какво трябва да знаем за маркетинга.

1. Очакваната, лична и уместна реклама винаги върши до-добра работа от непожеланите глупости.

2. Даването на обещания и спазването им е страхотен начин да изградите марка.

3. Най-добрите ви клиенти струват много повече от обикновените ви клиенти.

4. Заемането на дял от портфейла е по-лесно, много по-печелившо и в крайна сметка по-ефективно мерило за успеха от подялбата на пазара.

5. Маркетингът започва преди продукта да бъде създаден.

6. Рекламата е просто симптом, тактика. Маркетингът е много повече от това.

7. Ниската цена е страхотен начин да продадете дадена стока. Но това не е маркетинг, а продуктивност.

8. Общуването между хората на вашия пазар се случва независимо дали ви харесва. Добрия маркетинг насърчава правилния вид на общуване.

9. Забележителните продукти вдъхновяват общуването.

10. Маркетинг е начина, по който служителите ви отговарят на обжаданията, топографсикя набор на касовите бонове и политиката ви за връщане на закупените стоки.

11. Не е възможно да мамите хората, поне през цялото време.А след като ви хванат, хората разказват за преживяванията си..

12. Ако правите маркетинг, посредством сравнително статичен годишен бюджет, вижданията ви за него са като разход. Добрите маркетолози осъзнават, че това е инвестиция.

13. Хората не купуват онова, от което се нуждаят. Те купуват онова, което искат.

14. Вие не сте в лидерска позиция. А на предполагаемите ви клиенти не им пука за вас.

15. Онова, което хората желаят, е допълнителният, емоционален бонус, който получават, когато купят нещо, което обичат.

16. В2В маркетингът е просто маркетинг на потребители, които по стечение на обстоятелствата притежават компания, която да плати купуваното от тях.

17. Традиционните методи за прекъсване не потребителите (телевизионни реклами, търговски изложения, джънк мейл) губят своята ефективност по отношение на разходите. В същото време новите начини за разпространение на идеи (блогове, RSS-информация, основана на позволението, потребителските фен клубове) бързо доказват колко добре функционират.

18. Хората по целия свят и от всяко ниво на прихди отговарят на маркетинг, който обещава и доставя основни човешки потребности.

19. Добрите маркетинг специалисти разказват истории.

20. Хората са егоисти, мързеливи, неинформирани и нетърпеливи.

21. Работещ маркетинг е онзи, кото хората избират да забележат.

22. Резултатните истории покриват виждането за света на хората, на които разказвате дадената история

23. Избирайте клиентите си. Уволнете онези, които вредят на способността ви да предоставяте правилната история на останалите.

24. Продукт за всеки рядко достига някого.

25. Живеейки и вдишвайки една неповторима история е най-добрия начин да оцелеете в един богат на истории свят.

26. Маркетолозите са отговорни за страничните ефекти, които продуктите им и причиняват

27. Напомнянето на потребителя за историята, която той знае и на която вярва, е мощен начин за пестене на време.

28. Добрите маркетолози измерват резултатите.

29. Маркетингът не е спешен случай. Той представлява планирано, обмисляно занимание, което е започнало отдавна и не прикляючва, докато не свършите.

30. Един разочарован клиент струва колкото 10 удовлетворени.

Тези прозрения са от книгата на Сет Годин „Малкото е новото голямо. 183 прозрения и забележителни бизнес идеи“.

Интересното е, че няколко пъти съм ги чел и всеки път се впечатлявам от различни прозрения, явно човек открива точно това, което търси в момента.

С пожелания за вдъхновение и отриване на решението, което търсите. В тези жеги всички започваме да „буксуваме на едно място“ и малко вдъхновяващо прозрение от Сет Годин няма да ние излишно 🙂

8 мнения за “Какво трябва да знаем за маркетинга

  1. Според мен идеята не е да се прави обощение. Аз гледам на тях като прозрения на Сет Годин, предполагам като резултата от неговия опит.

  2. КАкво най-много ми хареса?
    Раходите за маркетинг са инвестиция!
    Хората купуват това, което искат, не това, от което се нуждаят.
    Добрият маркетинг насочва общуването.

    Майк Рам ме препрати на този блог. Благодаря!

  3. Привете Рени и добре дошла :),

    Ето моите фаворити:

    23. Избирайте клиентите си. Уволнете онези, които вредят на способността ви да предоставяте правилната история на останалите.

    24. Продукт за всеки рядко достига някого.

  4. Чудесна идея, Стефане. Разбира се, да благодарим и на Сет Годин.

    А ето и моите любимци от 30 вдъхновяващи изречения за маркетинга:

    5. Маркетингът започва преди продукта да бъде създаден.

    9. Забележителните продукти вдъхновяват общуването.

    В България се подценяват и двете неща… Обикновено маркетингът се бърка с рекламата или с продажбите… А на качеството на продукта се държи много по-малко, отколкото на цената. Да не говорим за забележителни иновативни продукти…

  5. Често у нас се говори за маркетинг когато имаме проблеми с продажбите. Ако всичко е ок не се мисли за маркетинг. Гледа се на него като на спасителна лодка.

    С това разсъждавене трудно ще може да се убедим в ефективността на маркетинга.

  6. Няма как, наистина няма как първо да е продукта. Хм, всеки може да прави по-хубави сандвичи от Мак Доналдс. Защо тогава не е червив с пари?

    Благодаря за поздрава за добре дошъл!

  7. Здравейте, Може да са 30-40 изречения, но на място. Засягат най-важните ниши в маркетинга. На мен най-много ми допаднаха: 5. Маркетингът започва преди продукта да бъде създаден., 9. Забележителните продукти вдъхновяват общуването. , 21. Работещ маркетинг е онзи, който хората избират да забележат., 24. Продукт за всеки рядко достига някого. Факт е, че в повечето случай се замисляме за маркетинг когато имаме спад в продажбите или са обявили световна криза и трябва да се презастраховаме.

Вашият коментар